Rovinj

• petra

Hoi,

wij gaat voor het eerst naar Kroatie, Rovinj om precies te zijn. Ik wil graag weten wat er in de omgeving voor leuke en mooie dingen te zien zijn. Wij houden van mooie natuur, mooie kusten, mooie en pitoreske dorpjes, cultuur en historie. Alle tips zijn welkom! Ook juist de plekjes waar de toeristen wat minder vaak komen.

Alvast bedankt!

Petra

• Jos

Binnen het Istrië gebied zelf kan je schitterend rondtoeren met auto of motor.

Daarnaast is het zeker een aanrader om (zeker bij mooi weer) Reyeka te gaan bezoeken, deze stad is inmiddels een smeltkroes van oost en west-europa en deze combinatie maakt het een schitterende stad.

• Evelien

Jos bedoeld waarschijnlijk Rijeka…

• Marko

Rijeka heeft zeker zijn charmes, bijv. het uitzicht vanaf kasteel Trsat. Ofschoon ik er vooral om persoonlijke redenen graag kom, vind ik het te ver gaan Rijeka als een schitterende aanrader te kwalificeren.

Ik zou me concentreren op: Rovinj, Pula, Groznjan, Motovun, Hum, etc. zeg maar datgene wat in de gemiddelde reisgids wordt aangeprezen. Maar vooral zoals Jos al zei veel rondtoeren in het binnenland en links en rechts eens een (verlaten) dorpje (op een heuveltop) bekijken zoals Oprtalj, Gracisce, Pican, Draguc, etc.