Wie heeft er wel eens in een vissers huisje op het eiland pasman vertoeft.Wij willen er van de zomer een weekje met het gezin heen gaan maar willen eerst wat info verzamelen.
Ik heb dat een jaar of 10 geleden wel eens gedaan, is me prima bevallen. We hadden er ook nog een bootje bij, dus konden gaan en staan waar we wilden en in het geval dat we zin hadden om naar de bewoonde wereld te lopen dan ging dat ook nog. We zaten ter hoogte van Tkon, maar dan uiteraard aan de andere kant van het eiland. Het huisje behoorde toe aan de slager van het dorp.
Ook wij gaan, voor de 1e keer, naar zo'n huisje. Op Pasman, tegenover Tkon. Het huisje heet Rocco en we kunnen er met de auto bij komen. Op 8 augustus gaat het gebeuren. We gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen van 15.
Ik heb al wel heel veel onderzoek gedaan, maar nog nergens gebruikers ervaringen kunnen vinden.
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand hier iets over zou kunnen vertellen.
Waar ik graag iets over wil weten is;
- het bootje wat je erbij kunt huren.
- of de 12V aansluiting een normale stekker heeft of een autostekker.
- of je op die 12V een omvormer naar 230V kunt aansluiten.
- waar je de boodschappen kunt doen (Tkon?)
- waar je diesel kunt tanken en benzine (?) voor het bootje.
- in het algemeen wat ik daar kan verwachten.
Gr. Erik
Hallo Natascha,
toevallig kwam ik deze oproep tegen omdat ik zelf ook weer aan het kijken was voor zo'n huisje.
Het is ons destijds geweldig goed bevallen! De huisjes zijn niet echt Robinson, het enige wat ontbreekt is 220 volt, maar verder is er alles. Rocco is een leuk huisje. De douche is een watervat in de zon, maar, als er zon is, voldoende om met een paar man te douchen.
Het huisje wat wij hadden, Rocco dus, is met de auto te bereiken, maar dat is al een avontuur op zich. Het is het 1e huisje in een rij van ongeveer 10, die staan echter wel een redelijk stuk van elkaar af. Behalve de 1e 5, daar zit niet zo heel veel afstand tussen. Tussen Rocco en het 2e huis zit maar een meter of 5. De andere huisjes in die rij worden geadverteerd als niet met de auto bij te komen. Die zijn dan afhankelijk van de eigenaar of winkelboot voor hun boodschappen. En dat ging, toen wij er waren, nog wel eens mis. Er werd geregeld gemopperd dat de boot niet kwam, maar die bleek dan kapot te zijn.Je kunt de auto echter wel vlak bij Rocco zetten en dan een paar honderd meter lopen als je zo'n ander huisje hebt. Niet echt makkelijk, rotsstrand en pad, maar te doen.
Het weggetje vanaf Tkon naar Rocco toe gaat al snel over op een rotspad en is een heeeeel slecht pad, vol kuilen en maar 1 auto breed. De auto kraakt aan alle kanten en je denkt dat hij dat nooit kan overleven. Al met al is het zwaar voor de auto, maar hij kan het hebben als je met enig beleid gaat rijden. Als er een tegenligger aan komt dan moet je achteruit en dat is niet echt leuk met, op het laatste stuk, een afgrond naast je ;-). We hebben dat een aantal keren mee gemaakt en dat is best eng.
Maar dat moet je niet weerhouden om zo'n huisje te huren. Vrij als een vogel, prachtig helder en warm water, prachtig uitzicht!!! Een aanrader is een bootje te huren en daar de omringende eilanden af te gaan. Prachtig! Ook snorkelen is daar heel goed te doen, schitterend water en bij sommige eilenadjes zwem je echt tussen de vissen. Nadeel is dat je maar een bootje van 4 pk mag huren zonder vaarbewijs. Dat is wel een beetje erg weinig vermogen voor op de zee.
Uit eten is soms een probleem, dan moet je dat pad weer over. Je kunt lopen naar Tkon, is 1,5 uur. Wel te doen en voor een keer best leuk, maar overdags erg warm en ‘s nachts/’s avonds heel erg donker (zaklamp moet je sowieso hebben!).
Met het bootje was het bijna een uur varen, heel leuk, maar soms wel wat hoge golven voor dat kleine bootje tussen Tkon en Biograd:-). Biograd is een leuk stadje, ‘s avonds heel gezellig en je kunt er heerlijk eten. Wel druk, maar heel gezellig! Om dan ’s avonds in het donker weer terug te varen is een echt avontuur! Tkon zelf is weinig te doen, een enkel winkeltje, een marktje en een heel klein supermarktje. De rest van Pasman weet ik niet echt, daar zijn we niet eens aan toe gekomen.
Als je gaat, veel plezier. Ik hou dit forum in de gaten voor als ik nog vragen krijg.
Gr. Erik
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?