Wij gaan van de zomer via Plitvice naar Kastel Novi en willen graag binnendoor rijden.
Zijn die wegen goed te doen of gaat daar echt veel tijd in zitten?
Ik denk in iedergeval aan de route van Drnis naar Plano.
Hoi Ywtje,
In het verleden reden wij binnendoor over: Knin>Drniš>Boraja, maar dat is inmiddels alweer een aantal jaren geleden. Destijds moest je op het traject Knin>Drniš bedacht zijn op gaten in het wegdek. 't Kan echter goed zijn dat dat inmiddels verholpen is, maar je weet maar nooit. Vanaf Boraja krijg je al een mooi uitzicht op je bestemming!
Hoi Carla,
Niet helemaal de route die ik bedoel, maar het is een optie, er is echter nog een kleinere weg naar Kastel Novi.
De route Knin, Drnis naar Sibenik hebben we al enkele keren gedaan en die weg vind ik redelijk goed begaanbaar.
Nu zouden we via de plaatsjes Drnis, Zitnik, Unesic, Cera, Sitno, Prgomet, Labin en Plano willen gaan om weer eens anders te rijden, als het maar niet al te moeilijke of enge wegen (slingerwegen, afgrond enz.) zijn.
Hoi Ywtje,
Hopelijk kan iemand anders je meer info verstrekken over die weg. Ik heb eens op Google Maps gekeken, maar eerlijk gezegd komt het op mij over als een ‘geitepad’. Eigenlijk gaf je dat zelf ook al aan; ‘een kleinere weg’. Daarnet kreeg ik een telefoontje uit Split en heb meteen even geïnformeerd, maar, helaas, is ook hun die weg onbekend.
Deze route is goed te rijden.Plitvice-Korenica-Gracac-Knin-Drnis-Zitnic-Prgomet-Plano.Wij hebben deze route jarenlang gereden,totdat de autoweg klaar was.Het laatste stuk vanaf Drnis is geen brede weg,maar zeker geen “geitenpad”.Het slingert wel zo hier en daar,maar als je bij Prgomet van de autoweg afgaat richting Trogir/Kastela is dat hetzelfde stuk,moet je ook over Labin en Plano en juist dat laatste stuk slingert het meest.Wij reden vanaf Plitvice ongeveer in 3-3,5 uur naar Kastela.Vanaf Drnis is het meest erg rustig op deze weg.
Nu heb je gelukkig toch een reactie van iemand die bekend is op deze route, Ywtje. Ik weet niet in hoeverre je bereidt bent om te ‘slingeren’, maar mocht het je toch te erg worden, dan zou je altijd nog bij Prgomet de Dalmatina op kunnen gaan tot Dugopolje en vervolgens bij Split de Magistrale pakken naar Kaštela. Misschien vind je het traject van Labin tot Kaštela ook wel heel erg leuk en wil je in het vervolg niets anders meer :-).
Ton en Carla hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik vind de reistijd die Ton aangeeft voor dit traject enorm meevallen, dat geeft ook een beetje aan dat de weg niet te moeilijk zal zijn dus denk ik dat we zo zullen rijden. Wij vinden het heerlijk om steeds weer een andere omgeving te zien dus moeten we wel eens van de bekende routes afwijken.
Groetjes Ywtje
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?