Hallo Nynke,
wij rijden zelf altijd via Arnhem, keulen, Regensburg, Graz, Maribor en Zagreb.
Hoeveel uur we erover doen houden we nooit bij, hangt af van hoe je je voelt en
wat je van de reis wilt maken.
Zelf gaan wij altijd rond een uur of elf zaterdagavond rijden, en zien dan wel waar we uitkomen.Zondags geen vrachtverkeer, dus rijdt lekker door.
Als ik moe ben (ik rijd alleen) stop ik meteen en zet de stoeltjes voor de caravan.
Maar meestal rijdt het lekker door tot ongeveer bij Maribor, en zoeken in de buurt daar een overnachtingsplek.
Maandag 'smorgens rijden we dan naar de camping en komen meestal rond een uur of 1 aan.
Mijn waarschuwing is : stel geen urenlimiet aan de reis, dat verhoogt alleen de stress.Of je nu om 1 uur aankomt of om 4 uur, wat maakt het uit ?
Maak van de reis zelf ook een vakantiedag, zodat je fris aankomt.
Zo kan het zijn dat je met deze instelling misschien wel helemaal tot Zaton kunt komen met alleen maar tussenstops, maar misschien kom je ook alleen maar tot b.v. Regensburg.
Is niet erg, gewoon de volgende dag iets vroeger op, en je komt er ook.
Als je met zo'n instelling denkt te kunnen vertrekken, verzeker ik je dat je minder stress onder het rijden hebt, en meer plezier in de rit zelf.
Het maakt mij niets uit hoeveel uur anderen er over doen.
Ik hoor vaak zoiets van …. oh maar wij deden er 3 uur minder over, en konden wel
130 per uur op sommige stukken.
Fijn voor ze, maar ik houd het op veilig en gezellig.De rest interesseert me niks.
Veel plezier op jullie reis, en op Zaton.
Groetjes,
Bo