de reis naar zaton met caravan

• Nynke

Hallo

ik ben benieuwd naar ,hoelang je er over doet om met caravan naar camping Zaton te rijden.in hoeveel dagen de meeste mensen er over doen.wij komen uit Friesland en volgens routenet is dat 1660 km.wij zijn van plan om zaterdags te vertrekken en maandags aan te komen.ik zou graag wat ervaringen van anderen willen horen.

• JaPa:o)

Nynke,

Je zou een route kunnen aanvragen via:

http://www.japaned.nl/japaned/default.asp?menuid=505

Dan heb je al een antwoord op een gedeelte van je vraag.

JaPa.

• Bo

Hallo Nynke,

wij rijden zelf altijd via Arnhem, keulen, Regensburg, Graz, Maribor en Zagreb.

Hoeveel uur we erover doen houden we nooit bij, hangt af van hoe je je voelt en

wat je van de reis wilt maken.

Zelf gaan wij altijd rond een uur of elf zaterdagavond rijden, en zien dan wel waar we uitkomen.Zondags geen vrachtverkeer, dus rijdt lekker door.

Als ik moe ben (ik rijd alleen) stop ik meteen en zet de stoeltjes voor de caravan.

Maar meestal rijdt het lekker door tot ongeveer bij Maribor, en zoeken in de buurt daar een overnachtingsplek.

Maandag 'smorgens rijden we dan naar de camping en komen meestal rond een uur of 1 aan.

Mijn waarschuwing is : stel geen urenlimiet aan de reis, dat verhoogt alleen de stress.Of je nu om 1 uur aankomt of om 4 uur, wat maakt het uit ?

Maak van de reis zelf ook een vakantiedag, zodat je fris aankomt.

Zo kan het zijn dat je met deze instelling misschien wel helemaal tot Zaton kunt komen met alleen maar tussenstops, maar misschien kom je ook alleen maar tot b.v. Regensburg.

Is niet erg, gewoon de volgende dag iets vroeger op, en je komt er ook.

Als je met zo'n instelling denkt te kunnen vertrekken, verzeker ik je dat je minder stress onder het rijden hebt, en meer plezier in de rit zelf.

Het maakt mij niets uit hoeveel uur anderen er over doen.

Ik hoor vaak zoiets van …. oh maar wij deden er 3 uur minder over, en konden wel

130 per uur op sommige stukken.

Fijn voor ze, maar ik houd het op veilig en gezellig.De rest interesseert me niks.

Veel plezier op jullie reis, en op Zaton.

Groetjes,

Bo

• JaPa:o)

Bo,

Hier sta ik volledig achter!

JaPa.

• suzanne

Hoi Nynke.

We zijn totaal 6 keer naar Zaton geweest. Vanuit Overijssel.

We gingen vrijdag na de middag weg en waren zondag middag over.

De ene keer wat vroeger dan de andere keer.

Onze vakantie begon wanneer we de voordeur van ons huis achter ons dicht trokken.

De reis er naar toe is door hele mooie landschap en geniet ervan.

Heel veel plezier in Zaton.

Suzanne

• Nynke

Hoi Suzanne

ja dat is onze bedoeling dan ook alleen gaan wij zaterdagsmiddags en hopen maandagsmiddags aan te komen.wij gingen anders altijd naar Karinthie is voorons 1200 km doen we gemakkelijk in anderhalve dag, Zaton is voor ons 1660 dus dat is dan met 2 overnachtingen wel te doen.ik heb alleen altijd moeite met de terugreis want dan wil ik zo snel mogelijk naar huis en dan is het wel een heel eind natuurlijk.maar als jullie al 6 keer naar Zaton zijn geweest dan is het zeker goed bevallen,bleven jullie alleen op de camping of hebben jullie ook leuke uitstapjes gemaakt.heb je dan wat tips wat we zeker moeten gaan doen en bekijken? en wat niet verder dan een 1 a 2 uur rijden is?

gr Nynke

• suzanne

Hoi Nynke.

Ik kom op deze site nog maar zelden dus het duurde even voordat ik antwoord .

Wij namen fietsen mee en gingen in de omgeving fietsen.

Zadar is een leuke plaats om heen te gaan. Vooral ook even naar het bliegveld gaan kijken.

Dan is er een nationaal park in de buurt waar ik zo de naam even niet van weet.

Nin is ook heel gezellig.

Ik wens je en hele gezellige vakantie toe

Groetjes Suzanne