camping istrie of Dalmatie

• marjan

Hallo Elly

het is toch Zaton geworden,omdat er ook voetbalvrienden van onze zoon heen gaan,en nu weten we zeker dat hij zich niet hoeft te vervelen en wij dus niet de hele dag meer hoeven te yatzeeen en kaarten haha.alhoewel het nog maar Frebruari is ben ik toch al aan het neuzen naar routes en overnachtingscampings

de voorberijding vind ik altijd al geweldig.

heb ook naar Istrie gekeken lijkt mij ook heel mooi is ook dichterbij maarja misschien volgend jaar.het is onze eerste keer Kroatie ,het lijkt mij al heerlijk om elke dag mooi weer te hebben en s,avonds geen dikke truien of jassen aan.andere jaren zaten we in Oostenrijk Karinthie is ook heel mooi maar denk ik niet te vergelijken. heb er zin in.

gr Marjan

• Guy

Goede keuze Marjan.De jeugd zal zich zeker niet vervelen en jullie ook niet.Op welk gedeelte van de camping hebben jullie gereserveerd?Route moet ook geen probleem zijn:in het drukke maanden gaat men gewoonlijk via Graz-Maribor-Zagreb en daar de A1 op richting Zadar Split.Verder,eens de Maslenicabrug over neem je de 2de afrit,je komt dan op de oude kustweg en neem de richting Zadar.Je komt dan bij Murvica de afslag naar Nin Zaton tegen(Is duidelijk aangegeven) en dan blijf je maar steeds rechtdoor gaan tot je in Nin uitkomt,Daar neem je links de richting Zadar en even verder voorbij de benzinepomp is rechts de toegangsweg tot de camping.

Van overnachtingscampings weet ik echter niets af.Veel plezier op Zaton toegewenst en dat geldt ook voor de voorbereiding.

• marjan

Hoi Guy

we komen op plek 141 helemaal links,ik dacht eerst dat het aan de drukke weg was en geen schaduw,maar als je foto,s ziet op de site van de camping van de plekken dan is het te zien dat wij wel bomen hebben daarvoor zit inderdaad niks.

en heb net een antwoord gekregen van de camping en het is inderdaad een schaduwrijke plek.nu kwam ik gister iemand uit ons dorp tegen,en die waren er vorig jaar ook geweest en die hadden noodweer gehad er waren in de buurt ook branden en ze hadden een hittegolf ze hadden spullen klaar staan als ze vlug moesten vertrekken,ondanks alles gaan ze dit jaar weer.Komt dit hier vaak voor?

noodweer en branden?

• Guy

Wat echt noodweer betreft val het heus wel mee.Als het onweert kan het goed knallen.Bosbrand komt daar niet zo heel veel voor.Ik heb dat alleen een paar keer gezien in de buurt van Islam-Smilcic.Door de oorlog is dat gebied nogal ontvolkt en er groeien heel wat eiken enzv.Was wel leuk als die gele blusvliegtuigen water kwamen opscheppen uit de Novigradzee en op nog geen 100m boven je hoofd langs scheerden.Verder langs de magistrale Posedarje - Zadar 2x.Vast en zeker door het weggooien uit een auto van een brandende peuk.Ik zou mij daar dus geen zorgen om maken.Juist om brand te vermijden wordt op Zaton de begroeiing onder de dennen verwijderd.

Nog wat: als je onder dennebomen staat kan er hars(smola) op auto en tent vallen.

Met alcohool of bezine is dat goed te verwijderen.

• Guy

Marjan,ik heb ik nog even op het plan gekeken en zoals ik al eerder aangaf staan er op dat gedeelte zeer weinig bomen.Je zal dus zeer veel geluk moeten hebben als je plek toevallig in de schaduw ligt.

• marjan

nou ik denk dat ik geluk heb,want kijk maar eens even op het plan naar 141,en dan op multimedia en dan naar verblijf en dan op de foto,s van de camping en dan zie je dat onze plek 2 rijen voor het toiletgebouw is en dan zie je daar 3 bomen staan en ik kan me vergissen maar volgens mij hebben wij de plek met 2 bomen,maarja dan kunnen we nog de pech hebben dat de boom in de weg staat zodat misschien de luifel er niet voorpast dat weet ik niet,maar ik ga ervan uit dat we goed zitten.en anders kunnen we misschien nog wat anders krijgen.

• Guy

Dan heb je erg veel geluk,Marjan. Ik ken dat gedeelte wel.Vooraan naar zee toe ligt ook een basketbal- cq voetbalveldje.Ik verbleef namelijk onder de oorlogsjaren 2x per jaar in een appartement bij vrienden vlak bij de camping.(www.zatonka.hr )

Ik zat wel de hele dag op de camping waar mijn vrienden en de jongen waar ik peetoom van ben verbleven.Ze waren door de serven uit Podgradina verdreven.Er is toen heel veel vernield op de camping.Ook de achtergebleven caravans moesten het ontgelden.In die tijd heb ik meermaals bij dat sportveldje bij die boom naar de jeugdige sportbeoefenaars staan kijken.

• San

Ik haak even in als het mag ?

We zijn aan het overwegen om dit jaar voor het eerst op vakantie naar kroatie te gaan met onze twee meiden (5 + 6)

Is het verstandig om bij Zaton te reserveren ?