kamperen eind april?

• Gu

Graag willen we de laatste week van april en de eerste week van mei ergens kamperen. Mijn voorkeur gaat uit naar Kroatië. Lekker wandelen en ATB-en maar het liefst ook in mn korte broek rondlopen….

Kan dit al ergens in Kroatië in deze weken of is het dan nog veel te koud snachts?

• Jo

Wij waren er een paar jaar terug begin mei. Temperaturen overdag 22-25°. Viel in de avond terug naar 12°. Wij gingen dus relatief vroeg slapen, onder ons donsdeken.

• JaPa:o)

Gu,

Misschien is camping “BOR” op het eiland Krk iets voor jullie.

http://www.camp-bor.hr/de/index.php

Deze is vanaf 1 april weer geopend.

Op het eiland Krk zijn wandel-en fiets mogelijkheden.

JaPa.

• nicole

wij waren 25 april 2007 voor 10 dagen in Porec, Valamar Tamaris. We hebben overdag toch wel een dag of 7 in het (niet verwarmde) zwembad gezwommen, de kindern zelfs 1x in zee, 's avonds zelfs meermaals buiten gegeten…je kan het treffen. Lanterna, de camping was ook al open, heerlijk rustig nog…er was nog niet bijzonder veel vertier, en ook de verhuur van b.v. zeilboten begon pas vabaf 1/5 maar wij hebben genoten (ook wel een dag regen gehad)

• Jo

Toen wij er waren in, ik dacht mei 2004, was het zeewater amper 15° en dat vind ik nou net gepast om je billen eens nat te maken, niet om te zwemmen.

• nicole

Ik zei al, we hebben het getroffen met het weer vorig jaar! En kinderen hebben het niet snel koud hoor! Kijk, ze hebben natuurlijk geen 3 uur in het water gezeten…….en terug in Nederland hadden ze alledrie longontsteking;)

• Norbert

Hoe zuidelijker je gaat hoe warmer het zal zijn. Denk dat je vanaf Split naar beneden (en de eilanden) redelijk goed zal zitten.

Istrië zal wellicht overdag aangenaam zijn, maar 's avonds is het inderdaad niet echt warm. Voordeel is wel dat de prijzen van de appartementen nog redelijk laag zullen zijn, dus wellicht een idee om de camping te laten voor wat het is en maar gewoon een appartement te huren bij de lokale bevolking. Heb je tenminste ook verwarming.