german wings

• kraljica

kga binnenkort met mijn 2 dochters (2,5 jr en 10mnd) een korte week naar Zagreb

Ik vlieg vanaf keulen/bonn met german wings

natuurlijk neem ik de kinderwagen met kiddyboard mee

Weet iemand of je deze mee mag nemen tot aan de gate? Of bij 't inchecken al afgeven?

Tis geen kleine buggy maar mijn “grote” kinderwagen (een mutsy 3rider voor de kenners ;-) ) Daar heb ik nl. voor de kids veel meer gemak van dan een kleine buggy.

En hoe zit het met parkeren, welke parking is aan te raden? Ik denk zelf nr 2 te reserveren.

Verder nog tips voor op de luchthaven oid. Vroeg van te voren zijn, of juist helemaal niet?

En hoe zit het met de verkeersdrukte naar Keulen (rondom)? Ik vlieg op woensdagmorgen heen en op maandagmiddag terug

groetjes

• kraljica

en ja ik heb op de site gelezen dat ik de kinderwagen moet afgeven

maar toen we van gran canaria kwamen mocht ik de wagen tot de gate bij houden dus vandaar even ervaringsverhalen gevraagd ;-)

(de heenreis op brussel ook maar das een heel ander verhaal, toen kwamen we 5 min voor vertrek aan en moesten we met een grondsteward sprinten naar ons vliegtuig :-) )

• Carla

Hoi Kraljica,

Als ik me niet vergis vertrekt de vlucht naar ZG op de woensdag om 11.15 uur. Je moet er rekening mee houden dat het verkeer Aken>Keulen 's ochtends behoorlijk vast kan staan voor Keulen. Bovendien vind je niet altijd even snel een parkeerplaats in die parkeergarages. P2 is op zich niet verkeerd. Zelf zet ik de auto altijd op P3, maar dat is iets verder lopen. Daar is de kans echter wel groter dat je een vrije parkeerplaats vindt. Indien je echter van te voren een parkeerplaats op P2 gereserveerd hebt zal het allemaal wel goed komen. Bekijk op Internet even goed op de plattegrond waar de incheckbalies van German Wings liggen, want het is best nog een aardig stukje wandelen van de parkeergarages naar hun incheckbalies! Als ik jou was zou ik wel zorgen om uiterlijk 10.00 uur bij de incheckbalie te zijn. Het is daarvandaan nog een stukje lopen naar de vertrekhallen en er wordt uitgebreid gecontroleerd. Soms moet je zelfs je schoenen, vest e.d. uittrekken. Daarna kun je pas naar de gate waar je ook weer je paspoort moet tonen. Des te vroeger je incheckt op Keulen/Bonn, des te eerder kun je het vliegtuig in. Dat gaat namelijk op volgorde van inchecken. Bij de gate laten ze iedere keer kleine groepjes tegelijk het vliegtuig ingaan. Dat gaat volgens nummering op de boardingpass. Mijn vluchten naar ST vertrekken vroeger dan de vluchten naar ZG. Ik zorg altijd dat ik om 07.00 uur op het vliegveld ben. Dan sta ik niet vast voor Keulen, ben lekker vroeg ingecheckt, kan meteen aan de rechterkant tegenover de incheckbalies heerlijk ontbijten (is een aanrader, ook het personeel van de luchthaven en het vliegend personeel ontbijt en luncht daar. Super en niet duur in tegenstelling tot andere eetgelegenheden op het vliegveld). Het is ook goed mogelijk dat ze je voorrang zullen verlenen bij het aan boord gaan, omdat je twee kleine kinderen bij je hebt. Ik heb dat eerder zien gebeuren. Bij je terugvlucht zal het er om draaien of je wel of niet in de spits bij Keulen terecht komt. Hangt er vanaf hoe lang je op je bagage e.d. moet wachten. Als je geluk hebt zal je nét voor de ergste spits de brug bij Keulen over zijn. Op de terugweg is dit echter niet zo van belang als op de heenweg, want dan heb je een vliegtuig te halen.

Ik wens je alvast een goede vlucht en een heerlijke week in Zagreb!

• KiCo

Hallo,

Ik heb nog geen ervaring met de buggy maar zoals ik reeds gezien heb moet die mee in de koffer van het vliegtuig. Die moet dus mee op de band met de bagage.

Ikzelf sta steeds op parking P3 en ik denk dat deze ook goedkoper is dan P2. P3 is dacht ik voor lang parkeren. Reserveren zou nuttig kunnen zijn. Vorige winter was P3 volzet toen wij ter plaatse kwamen.

Bij de gate wordt normaal steeds voorrang gegeven aan ouders met kinderen. Ik heb het nog niet anders meegemaakt. Met de nummering van de kaartjes niet altijd. Deze winter was dat niet het geval.

Groetjes,

KiCo

• Kelly

Hey KiCo en Co

Ge hebt nog geen ervaring met buggys…, Als ik u was zou ik da tegen juli toch is allemaal gaan uitvissen, hahaha!

Wij zijn vorig jaar ook met german wings naar Zagreb gevlogen,en ik kon toen kiezen.De buggy op de band,maar ik mocht hem ook meenemen tot aan het vliegtuig zelf,waar men hem dan afgeeft aan de bagagecrew.

Ouders met kinderen krijgen zeker voorrang om op het vliegtuig te stappen. Bij ons hielden de stewardessen daar goed toezicht op.

Ook bij ons werd er geen rekening gehouden met de nummering van de kaartjes.

Groetjes,Kelly

• kraljica

Ok, bedankt voor jullie reacties

hoogstwaarschijnlijk loop ik dus met de kleine op mn arm te wacthen op 't vliegtuig das minder maa rafijn ook wel door te komen

wat bedoelen jullie met nummering van de kaartjes?

• kraljica

Ik heb trouwens gebeld en ga niet reserveren voor de auto

dat kost 25euro per dag(verzekerd parkeren)

ik gok dus op een plaats op P2 wat me dan 49euro totaal gaat kosten voor 6dagen

en adners helaas wat verder lopen vanaf P3

Ik wil toch op tijd vertrekken ;-)

• Kelly

German wings geeft geen vaste zitplaatsen in het vliegtuig.Dus eigenlijk ga je zitten waar je wil. Al is er wel een volgorde van instappen, eerst ouders met kinderen, dan diegenen die eerst ingechequed zijn. maar in de praktijk zijn het enkel de ouders met kinderen die voorrang krijgen.

Groetjes,Kelly

• Carla

Met die nummering bedoelen we… als je incheckt, krijg je een boarding pass oftewel instapkaart en daar staat een nummer op. Hoe later je incheckt hoe hoger 't nummer op je boarding pass. Wanneer je uiteindelijk het vliegtuig in mag, zeggen ze nummer zoveel t/m nummer zoveel mogen aan boord gaan en dan gaat er iedere keer een klein groepje tegelijk het vliegtuig in, zodat er geen gedrang ontstaat. Omgekeerd, wanneer je van ZG weer terugvliegt hanteren ze dat systeem niet. Zoals Kelly ook al zei, je hebt bij German Wings geen vaste zitplaatsen en bent dus vrij om te gaan zitten waar je wilt c.q. waar plek is. Voor jou is het voorgaande echter niet van toepassing, omdat jij die twee kleintjes bij je hebt en dan geeft het personeel je voorrang bij het aan boord gaan. Kelly en KICO zeggen trouwens dat het boarden bij hun niet volgens nummering op de boarding pass ging, mogelijk hanteren ze dit systeem dus helemaal niet meer sinds ik de laatste keer gevlogen heb. Zal het vanavond mijn dochter eens vragen, want zij heeft een paar maanden terug nog gebruik gemaakt van German Wings. Kraljica, houd er rekening mee dat German Wings gebruik maakt van Terminal 1 (dat ligt bij P1). Dat is dus nog een aardig stukje wandelen, met twee kleintjes, vanaf P2. Het mooiste is altijd wanneer iemand je weg kan brengen. Met de auto kun je namelijk helemaal bij de incheckbalies van German Wings komen.

• kraljica

Bedankt allemaal voor de uitleg!

Wij gaan altijd met de auto dus heb helemaal geen ervaring, maar allez met de 2 kleintjes voor een paar dagen naar Zagreb doe je niet met de auto.

Een heldhaftige daad dus om nu zelf met de meisjes te gaan :-)

Het zal allemaal best goed gaan, maar ik hou ervan goed geinformeerd te zijn.

Wegbrengen/halen vind ik niet lonend, tis vanaf ons 2,5 uur rijden naar Keulen volgens de planner dus dat doe ik wel EVEN zelf ;-)

Ik zorg dat ik er op tijd ben zodat we op t gemak kunnen doen

heel heel erg bedankt allemaal!!