Met Ryanair via Venetië naar Krk...nudisten camping...

• Els

We zijn van plan om begin juni een 12tal dagen naar Kroatie te gaan, mijn gedachten staan op Krk, we hebben het vooral voor een nudisten camping.

Ik geraak er niet uit wat de goedkoopste manier is om in Kroatie te geraken, en dit zijn veel manieren merk ik.

We zijn van België-Mol. Ik denk dan aan Ryanair maar deze vliegen enkel naar Venetië. Kan er iemand zeggen hoe we dan verder geraken tot in Kroatie, liefst Krk of de eilanden en liefst zo snel mogelijk, we hebben niet veel zin om nog 10u in de trein-bus te zitten. Is een boottocht ook een mogelijkheid?

Of zijn er nog goedkopere oplossingen, nu betalen we 145€ retour voor 2 personen. Via Brussel is het toch snel het dubbel.

Wat ook een mogelijkheid is, is natuurlijk eigen vervoer, we hebben ook een camper busje maar ik heb nog nooit zo ver gereden en dat zal altijd duurder zijn dan Ryanair. Maar natuurlijk vrijheid en gaan en staan waar we willen…

• Kelly

Vanuit keulen vlieg je met tui fly rechtstreeks naar Rijeka.Vliegveld ligt op het eiland Krk. Dichterbij kan niet.

• Els

Dit had ik ook gevonden maar de kostprijs voor de vlucht is meer dan het dubbel tov Ryanair.Ik weet natuurlijk niet hoeveel het gaat kosten om van Venetië tot in Krk te rijden/varen/vliegen/wandelen :)

Iemand een idee?

Een groot voordeel is natuurlijk dat we vlakbij onze eindbestemming zitten als we via Keulen naar Rijeka vliegen. Ik moet dan nog wel een goei logement vinden.

Nadeel:de afstand van thuis naar Keulen is bijna 200km.

Met Germanwings van Keulen tot Zagreb is ook goedkoop 154€ voor 2 personen retour.

Is de verbinding met Zagreb naar Krk makkelijk te doen?

Vandaag gaat mijn voorkeur weer uit naar de camper, volgens mij ben ik in totaal evenveel geld kwijt voor diesel/tolwegen… als ik geen bekeuring krijg natuurlijk ;)

Alvast bedankt

• Kelly

Vanuit Zagreb is het ongeveer 200 km tot in Krk,ongeveer 2 uur rijden.

Die rit is goed te doen,maar het blijft een afstandje hé! Wij doen dit in de zomer ook zo en ons bevalt het wel.Zelfs met 2 kinderen.

Tip;op dit moment geeft beneluxcar mooie kortingen.Ik heb mijn huurauto (volkswagen polo)via hen bij e-sixt geboekt voor 257 euro voor 9 dagen in het hoofdseizoen.

Je moet 1 keer tol betalen op de autostrade en 1 keer aan de brug om het eiland Krk op te rijden. Hoeveel deze bedragen weet ik nie meer, maar Japa zal je hier wel mee verder kunnen helpen.Ook met het logement ben ik er zeker van dat hij goeie tips heeft.

Groetjes,kelly

• rebass

Vlieg vanaf Charleroi naar Trevisio,huur daar op de luchthaven een wagen.

Bij Auto Europe heb je al een kleine wagen vanaf 160 euro voor een week.

160+145 en 100 euro brandstof = 405 euro transportkosten voor een week.

Veel goedkoper zal je niet vinden.

• Jo

Ik schat dat wij voor heen en terug naar Novalja zo'n 300 liter diesel verrijden. Maak zelf de rekening maar. En toch zo'n 50 € aan tol (enkel). En je mag toch rekenen dat je 24 uur onderweg bent. Wij rijden vanuit Aalst.

• rebass

De werkelijke kosten liggen uiteraard hoger.

Om met je eigen wagen er opuit te trekken is het meestal aangewezen om je wagen aan te bieden bij je garagist,misschien is je wagen in orde,zoniet….?

Bij je terugkomst heb je 4000 km meer op je teller staan.

Dit heeft tot gevolg dat je vroeger naar een onderhoudsbeurt moet,banden en allerlei onderdelen zijn uiteraard vroeger versleten.

De naverkoopwaarde is ook gedaald….enz.

De huurwagen haal je op bij de verhuurder,brengt hem terug bij afloop van je vakantie,en de rest is voor de verhuurder.

Wel rekening houden dat je een allesdekkende verzekering afsluit bij de verhuurder.

Ook de verplaatsingstijd speelt een grote rol.

Na een 24 uurse verplaatsing ben je een paar dagen zoet om terug in je normale doen te komen.

Met het vliegtuig en de huurwagen ben je op één dag terplaatse.

• Jo

O, maar daar geef ik je volkomen gelijk in.

Vliegen is voor ons echter geen optie. M'n echtgenote is rolstoelgebruikster en dan moet ik bagage voor twee zeulen. En dan sta je ginder zonder wagen. En de iets grotere huur-modellen waar je een rolstoel in krijgt zijn wel een pak duurder.

Nee, geef mij maar m'n eigen vervoer.