Kroatisch leren

• Jo

Heeft iemand ervaring met de cursus(sen) van NHA. Is dit een opvolger van De Internationale School (of zoiets) die voor België indertijd in Turnhout gevestigd was? (nevenbedrijf toen van het postorderbedrijf Concordia Mail, dacht ik)

• Guy

Jo,voor zover ik mij meen te herinneren was de cursus kroatisch-engels en dus niet kroatisch - nederlands of om gekeerd.Hoe het nu zit is mij onbekend.

• gerrit

Daar ben ik ook benieuwd naar

• Kelly

Ik heb thuis de cursus van NHA en ben er sinds vorige week tegoei ingevlogen.Ik moet toegeven dat het niet gemakkelijk is maar wel heel interessant.Als jullie willen, mail ik wel eens een paar bladeren door.

Ik volg hem wel volledig op mezelf omdat het me toch iets te duur is met een leraar erbij.Ik veronderstel dat ik genoeg Kroatische vrienden heb die mij indien nodig kunnen verderhelpen.

Groetjes,Kelly

• Jo

Ik zie dat je ook uit België bent. Als je niet te ver uit de buurt bent kunnen we misschien eens afspreken om het eens te bekijken.

• Jo

We hebben ooit in Lublijana een cursus (metCD) gekocht en die is inderdaad Kroatisch-Engels. Maar een taal leren via een tussentaal is niet echt handig/aangewezen.

• Kelly

Hey Jo,

Stuur even een mailtje en ik stuur je een deel van les 1 door via e-mail.Heb dit ook naar Gerrit gedaan .

Ik ben van Lier afkomstig, altijd welkom zou ik zeggen!

Groetjes,Kelly

• hans

hallo,

Ik volg als eerste leerling deze cursus voor gevorderden na twee jaar in Rotterdam en moert zeggen dat dit een zeer leervolle cursus is, maar je moet wel een voldoende vooropleiding kroatisch hebben of de beginnerscursus eerst volgen.

Zonder leeraar is het moeilijk, de leraar die je helpt kost bijna niets en kent deze cursus goed, wordt snel nagekeken en heel goed verbeterd, met goede uitleg.Heb nu vier lessen gevolgt en sta gemiddeld 9,1. Maar je moet er wel veel tijd insteken, ik leer gemiddeld 6 uur per week, en dan kan ik een les doen.

Het gaat hier wel om de nederlandse uitgave. Ik weet niet of die in belgie anders zou kunnen zijn. Lijkt mij niet.

Veel leerplezier, Hans

• Elly

Hallo Hans ,

Ik lees dat je de gevorderde cursus in croatische taal doet of er al mee klaar bent.

Ik heb zelf een boekje doorgeworsteld en denk dat het de beginners cursus is.

Doe jij nog iets met jouw beginners cursus of ligt het zomaar in je kast?

Ik houd me aanbevolen .

groetjes van Elly

• Anneke

Hallo studenten in de Kroatische taal,

Het is erg moedig om zelfstandig de Kroatische taal te leren.

Indien je een cursus wilt volgen onder begeleiding van een docent en Wijchen (bij Nijmegen) is op redelijke afstand, dan ben je in januari 2010 welkom bij de nieuwe cursus.

Zie voor nadere informatie mijn website www.naputu.nl

Anneke