camping

• petra

Hoi,

wij gaan van de zomer naar Kroatie. We gaan eerst 9 dagen op een camping in Rovinj staan. Daarna gaan we 4 dagen naar de Plitvice meren. En daarna willen we nog graag een paar dagen op een camping aan de kust doorbrengen. Lekker relaxen en zwemmen. Daarna willen we weer terugrijden naar NL. Ik zoek een leuk plaatsje tussen Senj en Opatija met een mooie camping. Ik vind het leuk als een plaatsje authentiek en gezellig is (het liefst ook met een zand / kleine kiezelsstrand).

Wie kan me helpen? Welke camping is leuk? En welk plaatsje?

Alvast bedankt!

Petra

• craig

Hallo Petra,

Autokamp Medveja is een kleine gezelig camping met een kiezelstrand tegenover de camping,waar jij ook lekker kan eten en drinken,de camping zelf ligt in het kleine dorp - lovran, +/- 5-6km van Opatija deze camping is wel goed voor een paar dagen. vorige jaar hebben wij dit ook gedaan,en het bevalt ons heel goed.

Autokamp Medveja intikken via google. !!

veel Plezier

grt craig

iets vergeten … buiten de camping is een bus halte dat brengt jij direkt in het centrum van Opatija.

• Jo

Waarom zou je eerst een paar honderd km naar Plitvice rijden en dan nog voor enkele dagen terug naar de kust? Lijkt mij handiger om Plitvice aan te doen op de terugweg (of op de heenweg).

Camping Strasko (www.turno.hr) op Pag is een uitstekende camping om te relaxen.

• craig

Hoi jo

sorry mijn fout ik heb de vraag van petra niet goed gelezen !! jij hebt gelijk,maar camping strasko op het Disco eiland PAG vindt het niks,vorige jaar daar geweest,als jij rust zoekt dan gaat mijn voorkeur naar autokamp Padova op het eiland RAB,

• Jo

Wat viel je tegen aan Strasko? Ik vond het er goed. Ruime plaatsen, behulpzaam personeel, proper sanitair, etc…

Ik vind het enkel een nadeel dat je op een eiland zit. Daar zit je teveel ‘vast’ naar mijn gedacht. Maar als je voor de rust gaat zit je ideaal, vind ik. Van die discotoestanden hebben wij geen last gehad. Zijn ook niet op serce (of hoe heet het) geweest. Maar misschien vonden wij het rustig omdat we er in juni en september waren.

We vonden vroeger BiVillage ook rustig, ook in mei en september. Maar we zijn er een ander jaar eens in augustus over de camping gewandeld (niet verbleven) en ik zou er toen niet willen staan hebben.

• craig

Wij waren in Juli daar geweest,heel druk !!!!!, sanitair inderdaad proper,maar wij in het algemeen valt een beetje ingesloten op de camping,en de centrum binnen de 1/2 uur heb jij het al gezien, misschien omdat wij in Rab ook op een heel goed camping zaten met zeer hulpzaam personeel,geeft onze een beetje thuis gevoel, en met een taxi boot vanuit de camping naar de stadt van Rab zelf is een aanrader,.

het is gewoon onze persoonlijk gedachten,maar tussen de twee dan is het Rab.

1 - camping veel rustiger met een zeer hulpzaam personeel

2 - het eiland Rab zelf vindt wij daar meer te doen is.

3 niet dat het echt belangerijk is maar wij waren ook minder geld kwijt,want ik vindt dat als je op vakantie bent dan moet je niet op elke € bekijken,maar sommige mensen wel.

dus wij zouden niet twijfelen voor terug te gaan.

grt craig

• Jo

Hoe was het met de toegankelijkheid van die camping voor rolstoelgebruikers?

En is er een naturistenstrand in de buurt?

• ellen van kooij

Zoals iemand anders ook al schreef: onlogisch om van de kust naar het binnenland te gaan en daarna weer terug naar de kust.

Misschien is terme Catez iets voor je?

Dat ligt ten westen van Zagreb, net over de grens in Slovenie.

http://www.terme-catez.si/nl/catez

Leuke buitenzwembaden, heerlijke binnenzwembaden. En niet te veel van de route af naar huis.

Groetjes, Ellen

http://kooij.mijnalbums.nl

• craig

hoi jo,

via google,dan klik gewoon op autokamp padova dan vindt jij alles ivb met de camping;

de antwoord naar uw vraag is 1 volgens mij is het overal voorzien voor rolstoel gebruikers inc sanitair gebouwen. vraag 2 dat ben ik niet zeker ?als ik jou kan verder helpen dan jij mij kontakteren via mijn e-mail address,ik denk dat ik nog foto,s heb van de camping.

grt craig