Praktische vragen

• Joris

Hallo!

Onze trip naar Kroatië is bijna daar, nog twaalf dagen. Ik heb nog 3 praktische vragen, hopelijk kent iemand het antwoord.

1. Weet iemand online de auto-veerverbinding naar Brac? Vanuit Split en dat ander dorpje waarvan me de naam nu even ontglipt.

2. Ik heb gelezen dat je in Brac een 2u durende klim kan doen op een berg naar een punt dat ongeveer het hoogste is van al de omliggende eilanden. Kan iemand vertellen over die klim kwestie moeilijkheidsgraad en het uitzicht dat je daar (met wat geluk op een heldere) hebt?

3. Weet iemand waar je dit uitzicht hebt (zie link)? Ik neem aan dat deze foto's niet allemaal vanuit een vliegtuig zijn omdat het er zoveel zijn of toch wel? En anders, is er een punt (zoals misschien in mijn punt 2) waar je een vergelijkbaar uitzicht hebt op een groep eilanden voor de kust?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Joris

Visit www.worldtravellers.tk

• Marko

1) www.jadrolinija.hr

kies voor “engels”, “sailing schedule”, en “search schedule”: departure: Split. arrival: Supetar.

2) Volgens mij bedoel je het hoogste punt op Brac: Vidova Gora, te beklimmen vanuit Bol, maar dat lijkt me een fikse klim, of vanuit Nerezisca, via een geleidelijke toegangsroute. Ben nooit boven geweest, dus over het uitzicht kan ik niets melden. Maar je kunt vanaf dat punt zeker Hvar, Korcula en Vis zien liggen.

3) Het is mij niet duidelijk welke foto's je op de door jou genoemde site bedoelt.

• Joris

Vergeet ik natuurlijk de juiste link te vermelden…

http://images.google.be/images?hl=nl&q=kornati&gbv=2

Dit is een uitzicht op de Kornati eilanden. Ze lijken erg hoog getrokken dus wsl wel vanuit een vliegtuig(je). Is er een plaats waar je een vergelijkbaar beeld hebt? Ik zou graag nl. zo'n foto's willen trekken… .

Groetjes en Marko, alvast bedankt voor je reactie!

• Taita

Vanaf Brac heb je zeker geen zicht op de Kornati eilanden, da's iets (veel) te ver weg…. De meeste foto's in je link lijken me inderdaad gemaakt vanuit een vliegtuigje. In de omgeving van Kornati zijn er geen punten van dergelijke hoogte, en het vasteland is te ver weg.

Vergelijkbare foto's kun je wel maken op Hvar: vanaf de berg boven Hvar-stad van de Pakleni Otoci.

• Joris

Zouden jullie dan eerder een bezoek aan Hvar aanraden ipv Brac? Er vanuit gaand dat we vooral mooie natuur willen zien: vergezichten, mooie kust (ook al is het nog te koud om erin te springen), mooi landschap, fijne wandellingen…

Hvar of Brac?

Gr.

• ywtje

Hvar is prachtig.

In Hvarstad kun je een mooie wandeling maken naar boven, daar ligt een spaans fort en vandaaruit heb je een prachtig uitzicht over de stad hvar en de eilandjes voor de kust. Een echte aanrader, wij hebben van wandeling en uitzicht genoten.

Kan eventueel wel een paar foto's doorsturen als je wilt.

• Joris

Laat maar komen!

jorismeermans@hotmail.com

Alvast bedankt!

Groetjes,

Joris.

Visit www.worldtravellers.tk

• Taita

Ja dan heb ik er ook nog wel een paar:

http://www.seesing.com/fotoalbum.htm

• duh

Hogste berg in omgeving is op Peljesac Sv.Ilija 988m.Kijk op Google Orebic.