Kroatie combineren met Italie

• Lisa

Hallo,

Ik ga met mijn vriend voor het eerst op vakantie met de auto.

En nu wilde we heel graag naar Kroatie.

Waarschijnlijk wordt het Porec.

Kan iemand mij vertellen wat de beste route is om te rijden?

En op de terugweg willen wij terug rijden via Italie omdat wij hier ook een week aan het Gardameer willen zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit haalbaar?

Alvast bedankt!

Groetjes Lisa

• JaPa :o)

Lisa,

Ik kan je wel een goede route toesturen.

Kijk maar eens bij: http://www.japaned.nl/japaned/default.asp?menuid=505

JaPa.

• Norbert

Het gardameer is prima te doen. Weet niet wanneer je precies naar Kroatië wilt, maar wanneer dit niet in de maand Augustus is moet je rekening houden met enorme files bij Venetië. Daar staat vrijwel iedere dag rond de 20 km file (in beide richtingen) en de enige manier om de files te voorkomen is Venetië voorbij te zijn voordat de vrachtwagens in de ochtend weer gaan rijden (die veroorzaken de files namelijk).

Porec - Venetië is ong. 2,5 uur rijden, dus dat is vroeg opstaan.

Venetië naar het Gardameer is dan nog een anderhalf tot 2 uur (afhankelijk van je snelheid).

Weet niet waar jullie naartoe moeten bij het Gardameer, maar als je naar Bardolino moet kun je het beste op de Autostrada blijven richting Bolzano (Oostenrijkse grens) en dan de afslag Affi nemen. Op die manier hoef je niet de zeer drukke weg langs het Gardameer te nemen.

Moet je naar Lazise en omgeving dan pak je de afslag Sommacompagna. En voor het zuidelijke gedeelte van het Gardameer heb je natuurlijk Peschiera en Desenzano.

• Lisa

Dank u wel!

We gaan 26 juli naar Kroatie en het is de bedoeling om 2 augustus naar Garda te gaan.

Dus we kunnen ook juist laat op de dag vertrekken als ik het goed begrijp?

Dat we 's avonds laat in Garda aankomen?

Bedankt voor uw hulp!

Groetjes