Overzet Brestova-Porozina(Crest)

• Els

Hallo,

Weet er iemand of je begin juni reeds een overzet hebt van Brestova naar Porozina in Crest, of is het beter via KRK te rijden?

dankjewel, Els

• Guy

De veerboot gaat het hele jaar. Ikzelf rij liever via Krk:betere weg.

• JaPa :o)

Els,

Ik zou net als Guy ook via Krk (Valbiska) naar Cres (Merag) de ferry nemen.

http://www.jadrolinija.hr/default.aspx?dpid=1575

Fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• Norbert

Ik neem de pont van Brestova regelmatig en deze prefereer ik boven de pont van Krk. Voor mij is de doorslaggevende reden natuurlijk dat wij in Istrië zitten en helemaal naar Krk rijden is dan veel te ver om. Ik zou eerst door Ucka moeten, dan nog eens bij Krk de brug betalen en dan ook nog eens de veerpont (zelfde prijs als bij Brestova).

De kustweg naar Brestova is echter inderdaad schandalig slecht, het mag eigenlijk de naam ‘weg’ niet meer dragen. Momenteel is men dan ook nog bezig met de weg van Pazin naar Labin, maar wat ik heb gezien tot dusver is niet echt positief. I.p.v. de hele weg van nieuw asfalt te voorzien gaat het weer lapwerk worden en dat houdt in dat het wegdek, wat al zeer slecht was……….nu nog slechter zal worden.

Voor een land dat van het toerisme moet leven is het ver beneden alle peil.

Dus als je wilt dat je auto met caravan nog een soort van heelhuids aankomt op Cres dan zou ik inderdaad via Krk rijden, is wel wat duurder, maar vooruit.