Boot mee naar camping. Wie weet een leuke camping in Istrie

• marieke

Hallo,

Help! Wij willen deze zomer onze motorboot meenemen naar Istrië. Wie weet een leuke camping waar onze boot mee naar toe mag. Bovendien moet er ook voor onze meiden 9, 12 en 15 iets te doen zijn. Bi Village of Porte Sole lijken ons wel wat. Kan iemand ons ook vertellen hoe dat werkt op een camping met het meenemen van je eigen boot. Moet je je eigen boei meenemen? Als ik informeer bij diverse campings krijg ik allerlei vage antwoorden hierover waardoor ik nog niets wijzer ben geworden.

Groetjes,

Marieke

• Kees

Hallo Marieke,

Wij zijn vorig jaar op Zaton geweest, en de 3 jaar ervoor op Bijela Uvala bij Porec

met een boot (5.3 mtr. polyester) onze kinderen zijn nu 16 en 18 en zij willen alleen nog mee als we naar Bijela Uvala gaan, ivm met vertier met andere jeugd daar . Over deze camping is zeer veel te vinden op dit forum, Het is natuurlijk een giga-camping, maar ja de kids vinden het helemaal geweldig daar. meerdere uitgaansmogelijkheden, etc. De camping heeft een (s' nachts bewaakt) haventje.

Voor rubberboten tot ca. 4 mtr. kan je een boei huren, grotere, vooral polyester boten kunnen een plaats (box) in ‘t haventje reserveren. Heb er wel foto’s van en als het echt wat wordt heb ook nog wel het tel. no. van de havenmeester daar. Het is wel verstandig een plaats te reserveren in het hoogseizoen (juli) m vr gr

Kees

• Norbert

Vrijwel alle campings in Istrië hebben ligplaatsen voor boten. Sommige hebben een soort van haventje, andere campings hebben boeien liggen waar je de boot aan kunt vastleggen.

Qua vaargebied denk ik dat Zuid-Kroatië (Dalmatië dus) een stuk interessanter is (voor mij in ieder geval wel) en wil je in Istrië een leuk gebied hebben dan zou je in de buurt van Pula/Medullin moeten gaan zitten. Vandaar kun je namelijk ook nog naar Cres-Losinj en heb je een natuurgebied (met veel eilandjes) net oost van Pula liggen.

• Kooistra

Bi Village vinden onze kinderen een geweldige camping ,veel jeugd ,ruim opgezet kijk eens op de website www.bivillage.com

• Dennis glas

Camping amarin of valdaliso bij het plaatsje rovinj,, bootje voor de deur perfect daar, wel vaarbewijs verplicht daar boven 15 kw of boven 3meter, dodemansknop verplicht en vaarkaart die je daar moet kopen, das is overal in kroatie trouwes, dit jaar controleerden ze wel