Eiland-hoppen

• Monique

Hoi iedereen,

Is er iemand die ons met deze formule kan helpen :

Wij hebben vorig jaar reeds Kroatie “doorkruist” en uiteindelijk op Korcula beland.

Het is ons zo goed meegevallen dat we dit jaar terug willen, maar “anders”, namelijk proberen te eiland-hoppen : van KRK naar CRES naar RAB naar PAG ->(aan land ?? Conati?) naar BRAC - VIS-HVAR-Korcula-MLJET ??????

Kan er iemand helpen ? zijn er veerboten ? of sites om deze te vinden (???)

Wij rijden met een Mobilhome, en uiteraard, moeten we dan ook nog campings vinden op deze eilanden om te overnachten ???

Bedankt op voorhand

• Guy

Monique,kijk voor de veerboten op www.jadrolinija.hr/default.aspx?dpid=1575 en op www.korculainfo.com.ferries-korcula.htm

Voor wat campings betreft kijk ook op www.campingmening.nl of tik gewoon de naam van het eiland in op Google en je kan weer even vooruit.Kijk ook eens op de zoekfunktie van dit prikbord. Succes

• Guy

Die link naar ferries lukt niet : Gewoon: www.korculainfo.com en dan naar Ferries.

• Monique

Bedankt,

Jamaar dat zijn de “grote” lijnen tussen de Italie en Kroatie, tussen Reijka en Split en Dubrovnik : die hebben we vorig jaar genomen.

Nu ben ik er op uit van de kleinere veren te vinden ( allee ik bedoel nog steeds auto-overzetten) en daar weet ik niet goed hoe dit te vinden ?

Bestaat er geen kaart van Kroatie met alle “water”verbindingen op?

Ik weet vb niet “Welke” stad op “welk” eiland een veerboot heeft ?

• Guy

Ja,Monique,het inderdaad wel even zoeken maar bij Jadrolinija even Prices intikken en dan op Local lines krijg je een overzicht van wat je zoekt,de kleine kustverbindingen.

• ywtje

kroatie.nl/site/autohuur/boot.html

Op het eiland Vis zijn geen campings.

• craig

hoi monique,

met de campings kan ik jou helpen,vorige jaar hebben wij ook zoeits gedaan met onze mobilehome,en heel goed meegevallen echt waar.

Eilandje,s KRK - Camping Zablace ( Baska) en autokamp Bor in Krk zelf.

………. Rab - Camping Padova.

Pag - camping Strasko

cres - hebben wij geen camping gebrukt

en goed tip als ik mag zeggen is KRK en RAB deze twee vonden wij de beste twee eilandjes voor iets te doen. dit jaa gaan wij eerste naar split dan de eilandje Brac,misschien kunnen jij mij ook en tip kunnen geven ?

• ineke

Hoi Monique,

Ik vermoed dat je beter kunt beginnen op Cres. Want vanaf Cres gaat er ee nautoveer naar KRk(neit naar Rab. Dus vanaf Cres naar Krk. Dan gaat er een autoveer vanaf Baska naar Lopar op Rab. In Lopar is een vrij grote camping. Maar ook bij Rab-stad is een goede camping. Dat is inderdaad Padova.

Daarna zul je inderdaad via het vasteland naar Pag moeten.

Ook tussen Korcula en Mljet is er geen reschtstreeks autoveer. Via het schiereiland Peljesac kun je wel naar Mljet en Korcula(vanaf Orebic).

• Monique

Helaba, bedankt allemaal, zo kan ik weer wat verder “puzzelen” en genieten…. van de reis te plannen… want dat is ook al genieten hoor!

Voor Craig : ik zal uw tips in achterhoofd houden,

Eventueel tips terug : ons einddoel blijft Korcula…….. omdat wij dit het mooist vonden en zéker terug willen doen, hier blijven we dan ook weer een weekje “hangen”

Voor Brac - wat wij dit jaar ook gaan proberen had ik vorig jaar van campers naast ons, de raad gekregen voor bij BOL te staan, daar zou het ook mooi zijn, daar is een camping aan de tennisvelden ofzo?

In Korcula gaan wij dit jaar ook de camping bij Vela Luca proberen, deze is naar het schijnt zeer proper !

Wij hebben bij een “flut”campingske gestaan “Vrebovica” of zoiets…. maar was best te doen - zeer rustig, en toffe baai voor met boteke te vertrekken … naar Stadje Korcula.

Die éne caming vlak bij Korcula - naam ontsnapt mj : zeker niet doen, is vree duur, en vies-vuil! precies van voor den oorlog!

• geert

hallo monique,

Hier een berichtje van uit drenthe en je oproep van 14 maart 2008 gelezen

over het eiland-hoppen voor de kust van kroatië.

Ook wij ( mijn vrouw en een malthezer hondje) zijn van plan de eilanden

te bezoeken, wij gaan eind mei weg en de hele maand juni met de camper.

De laatste weken via internet veel info gelezen, maar denk dat er nog veel

meer info bij de mensen aanwezig is.

Een kennis werkt bij een reisbureau en die heeft een collega die vorig jaar

de trip heeft gemaakt naar diverse eilanden daar wordt ik nog over

geïnformeerd.

Ik weet niet in hoe verre je al informatie hebt gekregen, maar ik hou me

aanbevolen om mij te informeren.

Hier een site maar misschien wist je dit al.

http://www.kroatie.nl/site/autohuur/boot.html

met vriendelijke groetjes

geert klaver

Monique schreef:

>

> Hoi iedereen,

> Is er iemand die ons met deze formule kan helpen :

> Wij hebben vorig jaar reeds Kroatie “doorkruist” en

> uiteindelijk op Korcula beland.

> Het is ons zo goed meegevallen dat we dit jaar terug willen,

> maar “anders”, namelijk proberen te eiland-hoppen : van KRK

> naar CRES naar RAB naar PAG ->(aan land ?? Conati?) naar BRAC

> - VIS-HVAR-Korcula-MLJET ??????

>

> Kan er iemand helpen ? zijn er veerboten ? of sites om deze

> te vinden (???)

> Wij rijden met een Mobilhome, en uiteraard, moeten we dan ook

> nog campings vinden op deze eilanden om te overnachten ???

>

> Bedankt op voorhand