Brac-vraagje

• Joris

Beste iedereen,

Ik heb ontdekt dat je Brac langs twee kanten binnen kan, via Split naar Sutivan en van Makarska naar Sumartin (deze laatste vaart niet zo frequent maar ok).

We zouden graag een dagje naar Bol en omgeving gaan, is het dan beter om in Makarska de ferry te nemen of is de route van Sutivan naar Bol mooier of net niet… wie kan daar iets zinnigs over zeggen? Dan hoor ik het graag!

Groetjes!

Joris.

Visit www.worldtravellers.tk

• Carla

Hoi Joris,

De ferry vanuit Split vaart naar Supetar, niet naar Sutivan. Vanaf Supetar is het nog 39 km rijden naar Bol en vanuit Sumartin 29 km.

Afhankelijk van waar je je bevindt, kun je dus de keuze maken of je er verstandiger aan doet vanuit Split of vanuit Makarska te vertrekken. Brač is niet groot, dus als je wilt kun je op een dag best, naast een bezoek aan Bol, het hele eiland verkennen.

• job

je kan ook met een dagexcursie naar bol vanaf hvar.

maar alleen in het toeristenseizoen.

en dat is maar max. 2 maanden per jaar.

• Taita

Om het keuzeproces nog een graadje ingewikkelder te maken: er is een derde kant. SEM Marine vaart (of voer in ieder geval de laatste paar jaar) met een catamaran van Split naar Milna aan de westkant van Brac (en dan door naar Vis).

Dat vind ik zelf nog steeds de mooiste manier om Brac te benaderen, met Milna aan die diepe inham daar.

• Joris

Ja wij hebben wel een mobilhome bij, zijn dan nog steeds de drie opties een mogleijkheid?

Groetjes!

Joris.

• Carla

Geen enkel probleem, Joris! Vrachtwagens, mobilhomes, alles gaat op de ferry's. Misschien kun je ‘t best in Split op de ferry gaan, want in het hoogseizoen vertrekken ze daar afhankelijk van het aanbod van ’gegadigden'. Dus ook buiten de dienstregeling om, om de wachttijden zoveel mogelijk te beperken. Ik zou je wel aanraden, indien mogelijk, de ‘wisseldagen’ tijdens de weekenden te vermijden!

• Taita

Nee, dan is Milna geen optie. De catamaran vaart alleen met passagiers.

• job

ook de dagexcursie van hvar naar bol is dan geen optie.

ik dacht dat je een dagje naar bol wilde en dan weer terug naar je camper.

• Joris

Is het een (goedkopere ft. plezante) optie om onze camper op het vasteland te laten staan, vervolgens een goedkopere overtocht de betalen (ik neem aan dat mét auto wel wat scheelt in prijs) en dan in Brac dadelijk een scootertje huren om het eiland alzo te verkennen? Het gaat over volgende week, we gaan niet pas in juli ofzo.

Groetjes,

Joris.

• duh

Joris!

Split/Supetar/Split voor jou + -75E.