Fazana

• Esther

Wij gaan dit weer naar Fazana, nu wilden we van daaruit uitstapjes maken met de kids.

Vorig jaar zijn we naar Porec, Umag en Rovinj geweest .

Zijn er misschien nog leuke plaatsjes eventueel aan de kust die we kunnen gaan bekijken.

Wel gaan we naar de Plitvice meren en hebben dan daar een overnachting geboekt.

Ook zou ik graag willen weten of het verantwoord is om meer landinwaarts te gaan uit eten, dus uit de massa toerisme.

We willen dit jaar toch iets meer van de cultuur “proeven”.

Bvd Groetjes Esther

• job

1 van de leukste ervaringen in 2007 was voor mij wel het beren avontuur in risnjak np.

's nachts, middenin het bos, zittend in een observatie hut, hoog in de bomen, kijken naar de wilde zwijnen en de beren onder je.

niet in een dierentuin of opvangcentrum (als in kuterevo) maar in het wild!

niet terug te vinden op de site van risjnak np (http://www.risjnak.hr) maar je kan hier om info vragen (engels):

np-risnjak at ri.htnet.hr (Tatjana Petranovic)

tel. +385 (0)51 836 133

risnjak np is heel goed aan te rijden als je in istrie verblijft!

• Carla

Hoi Esther,

Je zou in het binnenland de plaatsjes Motovun, Buzet, Groznjan en Hum kunnen bezoeken. Wil je op voorhand meer over deze plaatsjes weten, dan kun je via Google een beschrijving (ook in het Nederlands) vinden. Ze zijn absoluut de moeite waard!

• Jo

En in Livade (2km van Motovun) kan je lekker eten in het restaurant van Zigante Tartufi.

• job

neem dan wel een zak geld mee.

er is ook nog een “kuuroord”: istarska toplice.

ga niet naar het oude gedeelte: typisch balkan en je komt er zieker uit dan je er in gaat (zeeeer onhygienisch).

rechts ervan is het moderne gedeelte.

goed befietsbaar gebied.

• Esther

Bedankt voor jullie tips ik ga vlug eens op internet surfen

• mirjanarapaic@hotmail.com

Je kan ook lekker gaan shoppen in Triest(Italie)