traditionele feesten

• Karin

Hallo

wij gaan 20 Juli naar camping Zaton,en nu zou ik graag willen weten,worden er op de camping of omgeving ook dansavonden gehouden in traditionele kleding?

of zijn er in die tijd en omgeving ook feesten? ik vind het altijd leuk om wat van de traditie te zien van het land.en zijn er ook mooie markten of andere bezienswaardigheden liefst niet te ver rijden van Zaton

• Marian

Ik had eigenlijk eenzelfde vraag over de omgeving van Fazana (Pula)!

We zijn daar van 26 juli tot 2 augustus.

• Bo

Hoi Karin,

Op de camping zelf heb ik nog geen avonden meegemaakt in traditionele kledij, alleen maar muzikale bandjes met muziek uit lang vervlogen tijden.

Dat heeft wel wat, want soms zien die bandjes zichzelf als muzikale grootheden, maar is het niet om aan te horen.

Maakt het wel gezellig onder de gasten, die soms perplex staan.

Bij restaurant Bepo op de camping staan wel poppen in traditionele kledij, en treedt er vaak een zanggroep op in traditionele kledij.

Deze groep klinkt erg goed en creeert daardoor een zeer fijne sfeer.

Soms zijn er ook nog wel goede bandjes op het grote podium waardoor er leuke dansavonden zijn.

In Zadar is er eind juli een feest ter ere van de toeristen, weet alleen niet meer precies wanneer dat gehouden wordt, is ook gezellig 's avonds.

Maar die traditionele kleding vindt je denk ik alleen terug op een typische Kroatische bruiloft ( 1 keer meegemaakt, is echt uniek) , dus zou zeggen leg goede contacten met de lokale bevolking, en als het ijs gedooid is komt de rest vanzelf wel.

Maar of er dan toevallig ook getrouwd gaat worden ?…….

Denk ook dat de omgeving van Zaton erg snel verwesterd is, daarom wil ikzelf ook graag eens verder het binnenland in om de “echte” ouderwetse Kroatische sfeer te proeven.

Toen we nog de oude weg van Zagreb naar Zadar moesten nemen omdat de nieuwe nog niet klaar was, gingen we wel eens bewust op onderzoek in de kleine plaatsjes eromheen en sliepen dan ook in leuke kleine pensionnetjes met heerlijk spontane mensen om ons heen, ik mis dat nu wel met de nieuwe weg.

• Jo

Voor Fazana vind je hier de festivalkalender: http://www.fazana.hr/en/Home.aspx?PageID=6

Maar stel je bij één en ander niet teveelvoor. Wij waren er enkele jaren terug op het vissersfestival, ergens in augustus. Als je enkel Engels of Duits spreekt heb je weinig contacten. Mensen staan in groepjes bij mekaar en converseren in het Kroatisch. Je kan er aan standjes gebakken vis of soep kopen.

• duh

Karin!

Kilk op Google , zaton , !

• Guy

Volgens Gerrit,die nu waarschijnlijk in zijn huisje in Seline zit,is er elke tiende dag van de maand een bekende markt in Benkovac.Benkovac ligt op 62km van Zaton.

• Maaike meering

Hallo,

Ik doe mijn werkstuk over kroatie en ik wil graag weten of er bijzonderen feesten zijn want dat moet er in staan van de meneer en ik kan niks vinden.

En hebben ze in kroatie ook bijzonderen gewoontes?

hartelijk dank,

maaike groep 7

• Maaike

hoi,

ik doe mijn spreekbeurt over kroatie

en heeft kroatie bijzonderen feesten

en heeft kroatie ook bijzonderen gewoontes?

alvast bedankt,

Maaike

• Maaike

hoi,

ik doe mijn spreekbeurt over kroatie

en wat is het meeste werk in kroatie?

en wat doen de kroaten helemaal niet veel?

alvast bedankt,

Maaike