Hoi Karin,
Op de camping zelf heb ik nog geen avonden meegemaakt in traditionele kledij, alleen maar muzikale bandjes met muziek uit lang vervlogen tijden.
Dat heeft wel wat, want soms zien die bandjes zichzelf als muzikale grootheden, maar is het niet om aan te horen.
Maakt het wel gezellig onder de gasten, die soms perplex staan.
Bij restaurant Bepo op de camping staan wel poppen in traditionele kledij, en treedt er vaak een zanggroep op in traditionele kledij.
Deze groep klinkt erg goed en creeert daardoor een zeer fijne sfeer.
Soms zijn er ook nog wel goede bandjes op het grote podium waardoor er leuke dansavonden zijn.
In Zadar is er eind juli een feest ter ere van de toeristen, weet alleen niet meer precies wanneer dat gehouden wordt, is ook gezellig 's avonds.
Maar die traditionele kleding vindt je denk ik alleen terug op een typische Kroatische bruiloft ( 1 keer meegemaakt, is echt uniek) , dus zou zeggen leg goede contacten met de lokale bevolking, en als het ijs gedooid is komt de rest vanzelf wel.
Maar of er dan toevallig ook getrouwd gaat worden ?…….
Denk ook dat de omgeving van Zaton erg snel verwesterd is, daarom wil ikzelf ook graag eens verder het binnenland in om de “echte” ouderwetse Kroatische sfeer te proeven.
Toen we nog de oude weg van Zagreb naar Zadar moesten nemen omdat de nieuwe nog niet klaar was, gingen we wel eens bewust op onderzoek in de kleine plaatsjes eromheen en sliepen dan ook in leuke kleine pensionnetjes met heerlijk spontane mensen om ons heen, ik mis dat nu wel met de nieuwe weg.