Kroatie in mei/juni

• Freek&Sabine

Dag allemaal,

Wij willen de laatse week van mei en de eerst week van juni met de auto richting Kroatie (Dalmatie).

Een paar vraagjes:

- Is het nodig om een camping (tent of stacaravan) van te voren te reserveren of is er in die periode nog voldoende plek?

- Hoe is het weer daar rond die tijd?

- Heeft iemand een adres om onderweg te overnachten?

- Heeft iemand het (internet)adres van camping “Soline” in Biograd na Morn?

Alvast bedankt voor je reaktie!

Groet

Freek & Sabine

• Ton

E- mail: info@campsoline.com

Web: www.campsoline.com

• Ton

En v.w.b. het weer. Maak je geen zorgen. Boven de 20 gr. C en veel zon is bijna een zekerheidje.

• Norbert

Rond die tijd is het zeer rustig, denk dat je de hele camping zo ongeveer voor jezelf zult hebben dus geen enkele noodzaak om te reserveren. Op die manier kun je ook nog eens gemakkelijk ergens anders naartoe als je iets vindt wat aantrekkelijk lijkt.

Het weer ?

Het kan vriezen en het kan dooien !

Het hoort normaal gesproken goed te zijn, maar de afgelopen jaren hebben we zeer veel regen in Mei gehad (was Juni over het algemeen wel droog), waardoor de temperaturen toch lager lagen dan wat we normaal zouden moeten hebben.

• JaPa :o)

Freek en Sabine,

Een overnachtinhsadres in Oostenrijk zou bij een Nederlands echtpaar kunnen zijn in de plaats Wagrain. Zie hiervoor de website: http://www.hausheimat.com

JaPa.

• jan

reken er niet op dat attracties zijn geopend.

zelfs plitvice laat geen boot varen en trein rijden als het niet bomvol is.

ook zullen vele restaurants/winkels nog gesloten zijn.

kroatie komt tot leven in juli en augustus.

• alma

wij zijn nu drie jaar in juni geweest geen bomvolle campings maar waar je campingcheque kunt inleveren is er zeker al wel wat te doen. veel plezier in dit mooie land

• Freek&Sabine

Bedankt voor de reaktie allemaal!

We hebben besloten om niks te boeken en gewoon die kant op te gaan rijden en wel te zien waar we uit gaan komen.

Groet,

Freek & Sabine

• ellen van kooij

- tweede helft van mei 2007 nog erg leeg. Dat was met Hemelvaart en Pinksteren.

- we hadden toen heerlijk weer. Overdag tussen de 20 en 28 graden. ‘s Nachts buiten lekkere afkoeling (’s avonds lange broek + fleece trui aan).

- vlak voor Graz weet ik nog een zeer goedkope, eenvoudige camping. Mail maar als je meer wil weten. Daar hebben wij (ongepland ivm. klapband aan de vouwwagen) op de terugweg overnacht.

Op de heenweg zijn we eerst naar Ptuj gereden en hebben daar een paar dagen op de camping gestaan.

Zie de foto's op http://kooij.mijnalbums.nl

• Guy

Zou ik ook niet doen en in noodgevallen kan je altijd bij partikulieren terecht.Ik ga nu voor een lange periode maar toen ik vroeger 2x voor een kortere periode gingen waren mei-juni-eind augustus en heel september mijn geliefde perioden.Nu eind augustus-september tot begin oktober.

Normaal MAG !!! je in die perioden aangenamer weer verwachten,geen grote hitte dus en is het helemaal niet druk meer.Het begint voor jullie al een beetje op te schieten:prettige vakantie!!