kroatie

• laurens

Ik ga dit jaar weer na kroatie.vorig jaar heb ik het eiland Brac bezocht

en dit jaar wil ik naar het eiland Korcula.Ik reis met de auto en ga op

de heenreis eerst 2 dagen in Plitvice verblijven.Ik vindt de extra kosten van vignet

en tunnels geen probleem,want als ik eenmaal op plek van bestemming ben hoef

ik geen auto of scooter meer te huren.Weet iemand hier waar ik het beste de boot kan pakken na korcula?En welke tijden deze vaart dit in verband met mijn reisplanning

groeten Laurens.

• Carla

Laurens, hier heb je de link van Jadrolinija met het complete overzicht van de afvaarten onder ‘schedule’. Afhankelijk van de periode dat je daar bent, hoeft het niet te betekenen dat ze zich strikt aan dit vaarschema houden. Wanneer het namelijk druk is (in het hoogseizoen) blijven ze vaak af en aanvaren om de wachttijden voor de passagiers zoveel mogelijk te beperken en de rij wachtenden zo snel mogelijk weg te werken.

http://www.jadrolinija.hr/default.aspx?lang=2

• Guy

Nog een aanvulling op Carla:als je toch geen vervoermiddel bij hebt varen er ook taxiboten(tjes) van Orebic naar Korcula.

• craig

Laurens,

zijn wij ook van plan Brac te bezoeken,met onze mobilehome deze zomer,

misschien kun jij ons wat interresante tips geven ivm brac bv campings dorpjes enz je mag altijd contact opnemen op mijn mail adres zovast bedankt

grt craig

• Monique

Hallo, vorig jaar zij wij op korcula beland: met de grote jadrolinija vanuit Split ( had dit gereserveerd + betaald over internet) +- 250€ ( Dit was naar dubrovnik, en wij zijn teruggekomen en de kleine jadrolinija in Orebic genomen ( +- 25€)

Er af hebben wij de autoboot Korcula - Drevinjec(of zoiets) genomen, dit koste beetje meer als naar Orebic maar zette ons wel ver voorruit, maar stukken goekoper dan de grote boot! (deze vaarde maar 2 x per dag) je moet maar eens op kaart zoeken , ter hoogte waar Hvar bijna aan vaste land komt)

Voor Brac, dit gaan wij dit jaar doen ( maar zeker ook terug korcula! de moeite waard)

indien ook tips zoals Craig, altijd welkom!)

Monique

• duh

Laurens!

Zijn 6 manieren om naar Korcula te komen.

Rijeka-Korcula 20ur,Split-Korcula rond 8 ur,Split-Vela Luka rond 14uur, Drvenik-Korcula 2keer p.d.?, Ploce-Ston-Orebic-Korcula paar ker p.d.? en dan nog op de weg tot Orebic-Korcula( non stop ook nacht).Ik denk dat de weg tot Ploce tot zomer klaar is.laurens schreef:

>

> Ik ga dit jaar weer na kroatie.vorig jaar heb ik het eiland

> Brac bezocht

> en dit jaar wil ik naar het eiland Korcula.Ik reis met de

> auto en ga op

> de heenreis eerst 2 dagen in Plitvice verblijven.Ik vindt de

> extra kosten van vignet

> en tunnels geen probleem,want als ik eenmaal op plek van

> bestemming ben hoef

> ik geen auto of scooter meer te huren.Weet iemand hier waar

> ik het beste de boot kan pakken na korcula?En welke tijden

> deze vaart dit in verband met mijn reisplanning

> groeten Laurens.

• Norbert

Drvenik - Korcula zul je niet op het schema van Jadrolinija vinden, want het wordt door een andere maatschappij uitgevoerd.

Ik heb beide stukken (Split - Vela Luka en Drvenik - Korcula Stad) gedaan en in prijs maakt het niet zoveel uit. Vorig jaar heb ik 419 Kuna (ong. 55 euro) betaald voor een auto vanuit Split en 369 voor Drvenik.

Gezien de lengte van de tocht (vanuit Split maar liefst 3 uur en vanuit Drvenik nog altijd 2 uur) zijn er maar een paar afvaarten per dag. Ga je niet in het weekend en niet in Augustus dan zul je altijd wel een plekje aan boord vinden.

Qua uitzicht is de tocht van Drvenik naar Korcula stad het mooist, tussen Peljesac and Korcula door is ronduit schitterend. Nadeel is echter dat je eerst naar Drvenik moet zien te komen en dat kan even duren als je via de kustweg moet.

Pak je de middag boot in Split dan heb je als nadeel dat je pas rond half negen in Vela Luka aankomt en als je dan nog op zoek moet naar een appartement……..succes ! Kun je maar beter zorgen dat je iets voor de eerste nacht hebt gereserveerd als je geen caravan of camper hebt.

Het eiland op zich is zeer de moeite waard en je hebt er wel degelijk vervoer nodig als je iets wilt zien, het is zeker geen klein eiland.