Onze eerste keer

• San

Nee nee, op vakantie naar Kroatie, anders zouden we op het verkeerde prikbord zijn ;-)

We gaan dit jaar voor het eerst op vakantie naar Hongarije met onze twee meiden van vier jaar en zes jaar. We zijn van plan om naar Istrie te rijden. Nu de bouwvak in de verte in zicht komt hebben we nog wat vragen voor de Kroatie-experts.

Vraag 1: het liefst wil ik niet in een keer doorrijden, een hotelletje na ongeveer 800 / 1000 km lijkt ons wel iets. Hoeft geen 25 sterren te zijn als het maar fris is. Naast de snelweg lijkt me niet handig ivm het dakkoffer wat ik het liefst op de auto wil laten zitten.

Vraag 2: kan ik file verwachten ? Bijvoorbeeld bij een grensovergang, en kan ik deze met een kleine omweg omzeilen. Heb de TomTom bij dus als jullie suggesties hebben zou ik graag een plaatsnaam weten ivm het invoeren hiervan op de TomTom.

Vraag 3: we zijn geen echte cultuursnuivers maar willen wel graag wat leuke dingen bekijken, suggesties zijn meer dan welkom.

Vraag 4: nog uitzonderlijke dingen die we moeten weten ? Mega-grote insecten, slangen ?

Do's en dont's ?

Je ziet het, alle info is welkom.

Namens vrouw, kids en mijzelf alvast reuze bedankt voor jullie reactie?s.

Mochten jullie zelf nog op vakantie gaan dan alvast een fijne vakantie toegewenst.

• Gerda

Hee San

Euhh zit jezo wie zo niet op het verkeerde prikbord ?

We gaan dit jaar voor het eerst op vakantie naar Hongarije met onze twee meiden van vier jaar en zes jaar. We zijn van plan om naar Istrie te rijden. Nu de bouwvak in de verte in zicht komt hebben we nog wat vragen voor de Kroatie-experts.

Ga je nou naar Hongarije of naar Kroatie ? ( lol )

Ik neem maar aan dat het Kroatie word omdat je Istrie noemt …..

Wij komen al 10 jaar in Pula en ja wij rijden het in 1 keer gaan niet overnachten ….we rijden hier s avonds zo tegen 11 uur weg en zijn dan de volgende dag om 2 uur s middags in Pula en dan nemen we echt nog alle tijd onderweg … maar oke als jij wel wil overnachten zou ik iets zoeken eind Oostenrijk zodat je de volgende dag niet zo heel veel kilometers meer hoeft te maken ….

Antwoord op jou tweede vraag …. wij vermijden de file´s ….. wij rijden ook in het hoogseizoen maar kiezen ervoor om op Donderdag avond te rijden zodat wij er op Vrijdag zijn …..en zodoende het komende en vertrekkende vakantie verkeer van de Zaterdag vermijden ….. want rij je op Zaterdag ….. ja dan kun je file¶s verwachten …. met name bij de tunnels in Oostenrijk ….

Vraag drie : de gehele kust strook van Istrie komt s avonds tot leven overal zijn marktjes , kermisjes etc etc ….. zelf gaan wij vanuit Pula s´avonds wel naar diverse plaatjes rijden …. en steeds iets anders doen , op de dag doen we weinig anders dan aan het strand of zwembad hangen omdat het vaak te heet is om iets te ondernemen …

Mocht je nog meer willen weten mag je me altijd mailen …… maar heel veel plezier op je eerste vakantie in Kroatie !

grt Gerda

ps

Mocht het nou toch zo zijn dat je echt Hongarije bedoelde dan moet je bovenstaande maar niet lezen en hier je vraag nog eens stellen : http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1947 :)

• lipik

Beste San,

Kijk al eens op www.kroatie.org of een van de vele andere sites over Kroatie en Istrie (www.istrie.org), daar vind je zeker al heel wat praktische info en antwoorden op je vragen. Heb je nadien nog vragen, dan zal je hier zeker verder geholpen worden.

• San

Bedankt voor jullie reactie !

Pffff heb wel zitten slapen zeg, ik bedoel uiteraard Kroatie ipv de vermelde “hongarije”

Ik zal de vermelde sites eens bekijken, bedankt voor de tips !