alcohol promile

• KiCo

Ik heb in Kroatie vernomen dat vanaf 1 juni men terug tot 0.5 promile alcohol in het bloed mag hebben.

KiCo

www.croatia-hrvatska.com

www.thalatos.be

• wim

Sabor to revoke the zero alcohol tolerance.

The Croatian parliament is to debate the zero alcohol tolerance provision of the Transport Law and scrap the provision.

The ineffective provision is to become history as of June 1 and the provision on the return of 0.5 blood alcohol will be reintroduced.

However, the 0.5 would be in effect only if the driver had not committed an offence and is over the age of 24. Zero alcohol tolerance remains in force for a professional drivers as well.

The provision will be welcomed by restaurateurs and bar owners, who are expecting their sales of alcohol to return to the levels of before the provision was introduced some three years ago.

—————————————-

dit betekent dat je strafbaar bent met een promillage onder 0,5 wanneer je een overtreding begaat (o.a fout parkeren, geen gevarendriehoek in je auto, ongeval veroorzaken etc.).

• Lipik

Voor zover ik het begrepen had was de 0.0 van toepassing voor bestuurders met punten op hun rijbewijs (Kroaten dus) , maar 100% zeker ben ik er ook niet van.

(en natuurlijk voor professionelen, jonger dan 24..)

• JaPa :o)

Wat maakt het uit of het nu 0.0 of 0.5 is.

Je moet gewoon geen alcohol drinken als je nog een motorvoertuig moet besturen.

JaPa.

• Achten Ghislain

Zo is dat.

• Lipik

zeker alle twee een vrouw die niet drinkt en wel rijdt ;-)

• JaPa :o)

Lipik,

Ik drink geen alcohol als ik nog auto moet rijden.

JaPa.

• Achten Ghislain

Heeft er niets mee te maken.

T'zal je maar overkomen dat je kind;echtgnote of iemand anders die je dierbaar is door een dronken persoon in een auto wordt doodgereden.

Denk daar eventjes aan vooraleer onzinnige praat uit te kramen.

• Guy

Waarde landgenoot er is wel verschil tussen een glaasje wijn drinken bij een lekker etentje en dronken zijn en verder moet men niet zo belerend zijn op een forum.Het zijn voor het merendeel volwassen mensen die zelf wel hun verantwoordelijkheid moeten en kunnen nemen en niet steeds een wijzend vingertje nodig hebben.