Dagtrip Plitvice

• Barthen

Hoi iedereen,

Ik had volgende dagtrip in gedachte. Ik zou alleen van jullie willen weten of dit haalbaar is op één dag.

1. Aan opstapplaats P2 het treintje nemen tot aan de bovenmeren afstapplaats ST3

2. Een wandeling van ST3 naar P2 opstapplaats voor de boot (iemand enig idee hoe lang je hierover ongeveer wandelt?)

3. Met de boot van P2 naar P3

4. Wandeling van P3 naar waterval Veliki Slap (iemand enig idee hoe lang je hierover ongeveer wandelt?)

5. Wandeling van Veliki slap naar opstapplaats ST1 treintje

6. Vanaf ST1 treintje naar uitgang?

Als het teveel is voor één dag, welke van de twee wandelingen laat ik dan het best vallen? Andere voorstelen van daguitstappen zijn ook welkom.

We doen dit met twee kinderen van 6 en 8 maar deze zijn wel één en ander (stevige bergwandelingen) gewend.

Groetjes

Bart

• Mirjana

Is wel te doen maar reken maar dat het flinke trip omhoog is vanaf Veliki Slap tot de treintjes. Ik heb het twee jaar geleden zelfde route gedaan met twee kinderen van 4 en 7jaar.

Doe wel genoeg stops en neem voldoende water en eten mee.

Reken ook dat er geen toileten onderweg zijn , pas bij jezero Kozijak waar je aankomt met de boot heb je toileten en eetgelegenheiden.

• ellen van kooij

Wij hebben ook zoiets gelopen….

Vanaf de eerste parkeerplaats (vanaf camping Korana) naar de opstapplaats voor het treintje gewandeld. Toen naar het hoogste punt gereden.

Langs de de watervallen naar beneden gewandeld tot aan de boot (P2).

Stukje varen (naar P3) en toen nog naar de hoogste waterval gewandeld. Vanaf daar de lange, lange trap omhoog en zo waren we weer bij de uitgang.

http://www.mijnalbum.nl/Album=IVWUZXXY

• Barthen

Allebei hartelijk bedankt !!!

Nog één vraagje: zitten het treintje en de boot automatisch in het toegangsticket inbegrepen of moet je bij de kassa melden dat je daarvan gebruik wil maken?

Groeten

Bart

• ellen van kooij

Treintjes en boot zit bij de toegang inbegrepen.