Niet meer wachten bij de tolpoorten

• JaPa :o)

Dat hoeft niet meer als u vooraf de tol betaald voor verschillende wegen in Oostenrijk. Kijk maar eens bij de volgende link:

https://primaryserver.videomaut.at/webshop2/onlinekauf.jsp

LET WEL!

Je moet zowel voor de heen -als voor de terugweg bestellen, omdat je vaak 2 x over dezelfde weg door Oostenrijke moet.

Dit doe ik al jaren, en bevalt me prima.

JaPa.

• KiCo

Hallo Japa,

Dit lijkt me idd erg interessant.

Als je online koopt, wat krijgen we dan thuis?

Passeer je dan aan de rechterkant de tolhuisjes waar je niet moet stoppen?

KiCo

Kico,

Als je de tol online koopt, krijg je een e-mail met daarop het door jou opgegeven kenteken en dat je dus betaald hebt. Dit kenteken wordt geregistreerd, en wordt in de computer gestopt. Van die e-mail moet je een afdruk maken en meenemen als bewijs van betaling voor het geval de poort niet open gaat omdat je kentekenplaat bijvoorbeeld onleesbaar is geworden door vuil o.i.

Wanneer je met je auto “langzaam” door het daarvoor bestemde poortje gaat, dan wordt je nummerplaat door een camera gecontroleerd en gaat dus de slagboom omhoog en kan je verder doorrijden zonder in de rij met wachtende betalers te moeten staan. Je moet het eens proberen. Als je dus voor 2 routes hebt betaald registreerd de computer dat. Als je dan weer teruggaat wordt de tweede rit ook geregistreerd en sta je weer op “nul”. Let wel, deze service kan niet met een caravan o.i.

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• W.Thielen

Hallo Japa en anderen

Dit werkt echt perfect, ook wij hebben dit al een aantal keren gedaan en ook dit jaar gaan we er zeker weer gebruik van maken.

Wim en Inge Thielen

www.dracevac.nl

• Jo

Ik vind in elk geval nergens op de site dat het niet kan voor wagens met aanhangwagen, caravan ed. Er is enkel sprake van wagens categorie 1, tot 3,5 ton.

Jo,

Der Kauf einer Videomautkarte ist nur für PKW ohne Anhänger

für die folgenden Sondermautstellen möglich.

A10 - Tauernautobahn: Mit der Sanierung des Katschbergtunnels wird nun auch der Mautplatz der Mautstelle St. Michael saniert. Dafür ist es notwendig, dass die Videospuren demontiert werden: die Videospur Fahrtrichtung Süd wird daher von 21.4.2008 bis 30.5.2008 gesperrt, die Videospur Fahrtrichtung Nord wird von 6.5.2008 bis 12.6.2008 gesperrt.

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• KiCo

Is dit ook mogelijk bij de Karawankatunnel?

KiCo

Neen!

JaPa.

• Hetty

Joepie,

Des te eerder zijn we er..

En kan onze vakantie beginnen..

• agnes

hou het toch maar op de visa card

gaat ook goed

maar dank voor de tip