paspoort Slovenie

• Hanna

Hallo

vanmiddag hoorde ik dat je een paspoort nodig hebt als je door Slovenie rijd

klopt dit? mijn man heeft wel een paspoort maar mijn zoon en ik hebben een ID

moeten wij nu ook een aanschaffen?

• Taita

Volgens het Nederlandse Ministerie van buitenlandse Zaken niet:

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadviezen,reisadvies_slovenie.html

“Slovenië behoort tot het Schengengebied. Reizigers met een Nederlands paspoort of met een Nederlandse identiteitskaart kunnen zonder visum naar Slovenië reizen. Dit geldt ook voor personen die in het bezit zijn van een verblijfsvergunning voor Nederland. Indien u op doorreis bent, is het raadzaam van tevoren te informeren welke reisdocumenten u voor de volgende te bezoeken landen nodig hebt.”

• JaPa :o)

Hanna,

Als je ook op doorreis naar Kroatie bent, dan heb je in iedergeval voor Kroatie een geldig paspoort of een ID-kaart nodig.

JaPa.

• Hanna

Taita bij wie moet ik dan informeren bij de ANWB?

en JaPa ik hoorde ook dat je op camping Zaton je paspoort moet inleveren is het misschien dan handig om een CCI card aan te vragen? want dat is dan toch ook geldig? en gaan ze daar wel accoord met een ID?

• Jo

De campings waar wij verbleven waren altijd akkoord met een (Belgische) ID. We hadden toen nog geen CCI, die hebben we pas voor dit jaar.

• Hanna

nu lees ik net op de site van de ANWB bij landeninformatie,

bij Slovenie staat een geldig paspoort of ID

en bij Kroatie staat een geldig paspoort alleen

en ik meende dat in Kroatie een ID ook goed was

nu weet ik het helemaal niet meer

• Lipik

Hanna,

Voor Slovenie kan er absoluut geen twijfel zijn : Slovenie is een EU land en Schengen-land dus id-kaart is voldoende.

Voor Kroatie is ook een ID kaart vodoende zowel voor belgen als voor Nederlanders.

meer uitleg http://www.kroatie.org/?h=algemeen&o=nl%20paspoort

Wat inleveren van paspoort of id kaart betreft zou ik zeggen : klant is koning ! ze kunnen moeilijk op een camping eisen dat je een paspoort geeft, als je het land binnenkomt met een id-kaart.

• Hanna

Oke

iedereen bedankt,het ging mij er ook om,dat onze zoon er eerder heen gaat dan wij,en ik zou niet graag willen dat die fam in de problemen komen door een ander hun kind.

heb ook nog even bij de kroatische ambassade gekeken en je kunt inderdaad wel met een ID het land in als er op je ID staat dat je een geboren Nederlander bent dan kun je 90 dagen reizen door Kroatie

• Carla

Om bij iedereen voor eens en altijd de twijfels weg te nemen of het nu wel of niet voldoende is met een ID-kaart naar Kroatië te reizen is hier de link van het Nederlands Ministerie van Buitenlandse Zaken.

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/nederlanders_in_het_buitenland,paspoort-en-identiteitskaart

Een Nederlandse ID-kaart is reeds jarenlang zonder meer voldoen voor Kroatië!

• JaPa :o)

Hanna,

Als je ook op doorreis naar Kroatie bent, dan heb je in iedergeval voor Kroatie een geldig paspoort of een ID-kaart nodig.

JaPa.