Vis duur in Kroatie? Ik vind dus van niet. Wij hebben altijd de skottelbraai bij ons en gaan dan s'ochtends vroeg naar een plaatselijke vismarkt. De bootjes komen net binnenvaren dus versere vis kun je niet krijgen. We kopen dan bijvoorbeeld heerlijke langoustines, mosselen, en witvis soorten die we s'avonds zelf klaarmaken op de skottel. En als ik dan kijk naar de prijzen, vind ik dat goedkoop als ik de prijzen in NL er naast leg. Ook de supermarktprijzen vind ik meevallen, het is ongeveer vergelijkbaar met NL, maar koop dan Kroatische producten en geen producten die geimporteerd zijn. Dat potje calvé pindakaas is dan idd duur. Overigens koop ik fruit en groenten echt niet in de supermarkt, de kwaliteit is wat minder, maar ik koop ze bij de Kroatische mensen die met een stalletje langs de weg staan. Die trekken het s'ochtends vers uit hun eigen tuin. Heerlijk en goedkoop. En idd pizza's voor 5 euro en dan heb je nog een duurdere variant.
Uit eten vind ik helemaal om te lachen voor 10 tot 12 euro pp kan je uitgebreid uit eten. Terrasje pakken kan je daar ook lachend doen. Dus nee ik vind de prijzen daar niet duur. Wat me wel is opgevallen; het prijsverschil tussen Istrie en Dalmatie. Istrie is natuurlijk stukken toeristischer dan Dalmatie en dat merk je ook in de prijzen. Het is nu nog verwaarloosbaar, maar toch.