Interessante plaatsen aan de kust

• Els

Hallo Kroatië-liefhebbers en –kenners,

We hebben pas beslist om in juli richting Kroatië te trekken (we: vrienden met een kindje van bijna 8 en ik).

Omdat we nog maar pas beslist hebben, hebben we ons nog niet helemaal kunnen “oriënteren” of heel veel info verzamelen.

We willen graag naar “ergens aan de kust” gaan + een streek waar ook één en ander te doen en te zien valt.

Hebben jullie tips voor interessante plaatsen aan de Kroatische kust?

Ik hoor het heel graag!

Alvast bedankt,

Els

• Jo

Een aantal prikbordgasten zullen het niet met me eens zijn maar voor een eerste keer vind ik gans Istrië niet slecht. Enkele historische steden, alles binnen een afstand van maximaal 100km (afhankelijk waar je zit), mogelijkheid om via de brug naar het eiland Krk te rijden via de Kvarner-regio en meer bepaald de steden Opatija en Rijeka). Of via de boot naar het eiland Cres (met wagen en al). Van Cres kan je trouwens met een andere boot ook naar Krk en via de brug terug.

Voor meer vragen zie m'n ander antwoord.

• Els

Jo,

bedankt voor je snelle reactie!

Istrië trok sowieso, na het eerste “opzoekingswerk” al onze aandacht.

Bedankt ook voor je verblijfstip! Ik ga het zo snel mogelijk nakijken op opgegeven site!

heel veel plezier trouwens op je vakantie!!

Els

• ellen

Istrie vind ik héél anders dan de rest van Kroatie. Op zich niet verkeerd, maar voor mij veel te druk en toeritisch.

Mocht je daar heen gaan en het valt tegen, schrijf dan niet meteen heel Kroatie af ;-)

Ga dan de volgende keer richting Zadar of Sibenik.

Ruige natuur, gezellige dorpjes, heldere zee, niet té druk.

• Guy

www.zatonka.hr

• Norbert

Ben het volledig met Ellen eens, Istria is ten eerste te druk en ten tweede heeft weinig met Kroatië te maken.

Eenieder zijn meug natuurlijk, maar ik prefereer ook het zuiden, de regio tussen Zadar en Split is prachtig en de eilanden (Cres-Losinj, Korcula, Vis) hebben mijn voorkeur.

Maar kan me ook voorstellen dat je met een kind van 8 ergens in de buurt van andere kinderen moet zitten en dan houdt het natuurlijk al snel op, dan moet je wel naar de extreem toeristische gebieden. En inderdaad, zoals Ellen al zegt, spiegel heel Kroatië niet af aan Istrië, want Porec en Rovinj hebben ernstig weinig te maken met het echte Kroatië.

• ellen

Jammer dat er relatief weinig ouders met kleinere kinderen naar Dalmatie reizen.

Dat zouden mijn dochters (11-9-7 jaar) wel leuke vinden; NL's sprekende kinderen op de campings zijn er niet veel.

Of je zou naar Zaton moeten gaan, maar dat is volgens mij net zo druk en toeristisch als Istrie.

• Filip

Wij gaan met onze kinderen van 8 en 10 naar Kroatie maar hebben een huisje gehuurd bij een particulier. Lijkt ons heel leuk, dicht bij het strand in Pakostane.

Met een beetje zoekwerk op internet vind je wel je gedroomde verblijfplaats.

• Gerda

Oeps ….. zijn wij daarom ook afgeschreven omdat wij in Istrie verblijven ?

• ellen

Nee hoor, als jij het er naar je zin hebt, is dat prima!

Wat ik wel jammer vind: iemand die voor het eerst naar Kroatie gaat, naar Istrie, dat het niet bevalt en ze de rest van Kroatie dan ook meteen links laten liggen :-(