Vignet Slovenië?

• HermaW

Wij gaan in september voor het eerst sinds 4 jaar weer naar Istrië.

Nu lees ik tot mijn verbazing op dit prikbord over het tolvignet voor Slovenië.

Maar nu vraag ik mij het volgende af; wanneer wij de route Triëste, Koper, Portoroz, grens Kroatië etc. rijden, komen wij dan snelwegen tegen?

Ik heb alleen oude kaarten en daar zie ik geen snelwegen op dit traject, maar als ik op een routeplanner kijk, zie ik een snelweg (A1) die doorloopt tot in Koper.

Is dit een nieuw stuk snelweg?

Wij zouden dan voor maar een paar kilometer een vignet moeten aanschaffen?

Wie kan mij helpen?

• wil

of alleen de binnenwegen dus geen snelwegen rijden dan schijn je geen vignet nodig te hebben wij hebben het probleem als we weer naar huis rijden het is te belachelijk voor woorden.

• Carla

Hoi Herma,

Het vignet is niet alleen van toepassing op de snelwegen in Slovenïë, maar ook op autowegen (80 km wegen) en ringwegen!

• Lipik

De Sloveense politie kennende zal er dus op de andere (lees : niet betalende) wegen voldoende politiecontrole zijn op : snelheid, “heb je uw reservelampjes mee”, is er voor iedere inzittende een fluovestje, is uw brandblusser in orde, staat er een ronde stempel op uw groene kaart, etc, etc,…(ik noem hier misschien wel dingen op die niet moeten hoor..) In elk geval ze zullen wel iets vinden om de hardleerse vignet-ontloper toch iets aan zijn broek te lappen, of hem/haar zo het leven zuur te maken dat je de volgende keer toch hun (stukjes) snelweg gaat gebruiken.

• Mihael

voor zover ik weet heb je nog geen vignette nodig voor Slovenië!!

Mihael

• Carla

@Mihael

M.i.v. 1 juli 2008 dien je voor Slovenië een vignet te hebben!

• HermaW

Bedankt voor jullie antwoorden.

We zitten dus inderdaad aan een vignet voor Slovenië vast, jammer.

Nu hopen dat ze nog eens een maandvignet uitvinden (al ben ik bang dat dat niet zal gebeuren).

• wil

Het zou mooier zijn ook voor tien dagen dan kost het mij niet zo duur.

• Mihael

Hallo allemaal,

welke mogelijkheden zijn er tegen welke kosten?

1 week

1 maand

1 jaar

????

Mihael

• Carla

Dit jaar kun je alleen een vignet voor een half jaar aanschaffen, kost (voor een personenwagen) 35 Euro. Volgend jaar kun je naast een vignet voor een half jaar ook een vignet voor dat kalenderjaar kopen, kosten 55 Euro.