Veerboot Brestova-Porozina (Cres)

• HermaW

We willen komende vakantie (Istrië) graag eens een uitstapje maken naar het eiland Cres.

Nou heb ik de tarieven al gevonden (op www.jadrolinija.hr), maar zijn deze prijzen voor een enkele reis of een retourtje?

• Norbert

Prijzen zijn altijd enkele reis.

• HermaW

Oke, bedankt!

• Hetty

En….

Een bezoek aan Cres is zoooo mooi…..!!

Je dankt dat je alleen op de wereld ben…

Heerlijk………

• Norbert

Even doorrijden naar Losinj, achter het vliegveld het zandpad nemen en je hebt je eigen strand, dan zit je echt alleen op de wereld !

• Van goethem Mirella

Wij verblijven in pula deze zomer en willen met de veerboot vanuit brestova naar cres is dat mogelijk en weet er iemand de prijs?

Dank je wel

mirella

• Dirkje Lik

We willen de komende zomer naar een camping op het eiland Cres met een auto en caravan en 3 personen. Kun je een retour kopen voor heen en terug met een tussenpoos van veertien dagen? en wat kost een overtocht met de veerpont.

Groetjes Dirkje Lok

• Jo

Voor zover ik weet niet. Cres en Krk zijn ondertussen een paar jaar geleden maar vorig jaar nog Pag gedaan en daar was het voor bijna 100% zeker niet.

Je kan van Cres met een andere veerboot ook naar Krk en dan via de brug Krk af. Heb je ook eens een andere route gezien/gereden.

• lipik

Een retour is volgens mij ook niet mogelijk.

De prijzen voor die lijn vind je hier :

http://www.jadrolinija.hr/pdfs/RI01102012.pdf

De lijn van het eiland Krk naar Cres is “Valbiska - Merag”

(prijzen zie ook zelfde link)

Voordeel om via Krk te gaan is dat je over de snelweg kan tot Bakar en wellicht tot Krk deze zomer. De weg van Opatija tot Brestova is maar een …-baan.

Nadeel is dat je tol moet betalen voor de brug naar Krk. (46 kuna voor auto met caravan)

Meer info vind je ook hier (tijdschema ferry's)

http://kroatie.org/kroatie.php?h=algemeen&o=ferryboten

De nieuwe dienstregeling zomer 2013 is er nog niet maar veel veranderd er meestal niet.

• Guido

Klopt wan Lipik zegt.Ik rij ook steeds via KRK.Tol voor de brug betaal je tegelijk ook voor de terugreis.Geen retourkaartjes voor de boot.Nog een tip:een goed restaurant is Belona,links bij het oprijden van de bomenlaan in het stadje Cres.