Zijn er veel muggen begin juni?

• Els

Zondag vertrekken we naar Nerezine-Cres, nu vraag ik me af of er begin juni veel muggen zitten. We gaan op camping en dan wil ik me zeker voorzien.

Ik heb me laten wijsmaken dat er aan de kust geen muggen zitten maar ik lees toch andere verhalen…

• luka

aan de kust erg weinig

• Guy

Ik ben ieder jaar in het stadje Cres.Er zijn wel wat muggen:hele kleine .Ik denk dat je er direct aan zee veel en veel minder last van zal hebben en bij een langdurige droogte nog minder.(geen zoetwater meer)

• Norbert

Muggen krijg je vooral in de buurt van stilstaand zoet water. Met de overvloedige regenval van de afgelopen tijd is de kans op muggen dus iets groter, maar voordeel is nog wel dat het 's avonds soms nog extreem koud is (op sommige plaatsen nog vrolijk onder nul !!!) en daar kunnen muggen niet zo goed tegen.

Ik ben hier in Istria nog vrij weinig muggen tegen gekomen dit jaar, maar zou de autan toch voor de zekerheid meenemen.

Ander goed middel is veel vitamine B eten of anders behoorlijk knoflook wegwerken (langdurig).

• Jo

We zijn net terug van Medulin. Géén muggen gezien in de tent, wel een ander soort insecten en de prikken waren héééééééél venijnig. maar je hield er wel geen boebels aan over zoals bij muggen.

• paola

wij hebben vlakbij Umag gestaan, direct aan de zee en zijn lekgeprikt. Als het geen muggen geweest zijn dat was het een ander dier wat prikte en bultjes achter liet.

Dit jaar nemen wij klamboes mee, hopelijk zien we er dan niet uit als krentenbollen.

fijne vakantie