KROATISCH LEREN

• Ak

Hallo

ik wil graag de kroatische taal leren kan iemand mij helpen ik woon in UTRECHT 21jaar JONGEN.

ik heb al wat boeken en cds maar dat is te simpel niet echt prof vind ik ik spreek het wel goed uit en kanhet beetje maar wil vloeiend kunnen spreken hoe kan ik leren???

groeten,

Akif

• Britt-Marie

Taalcurusus van Volksuniverisieit. Word vaak gegeven via ROC. Maar vergis je niet, is een ontzettend moeilijk taal te leren. Heb met mijn dochter ook een jaar les gehad….veel gelachen en wel wat opgestoken maar vloeind….hou maar.

Britt

• Lipik

zojuist dit toegekregen van de Kroatische Toer. Dienst :

Interesse om de Kroatische taal te leren of te verbeteren? Van 17 tot en met 31 augustus vindt een innovatieve cursus Kroatisch plaats aan de universiteit van Zadar. Deze internationale zomerschool ‘ Kroatische taal en cultuur’ biedt meerdere instapniveaus aan alle geïnteresseerden in de Kroatische taal.

Deelname aan de cursus is mogelijk voor personen vanaf 15 jaar.

Schooldagen zijn van maandag tot en met vrijdag, 5 x 45 minuten per dag, van 08:30 uur tot 12:30 uur. 's Middags worden workshops gegeven zoals creatief schrijven, gastronomie, muziek etc. Deelnemers hebben naast de cursus voldoende tijd om Zadar en omstreken te verkennen.

Aan de kust van het noordelijke deel van de provincie Dalmatië vinden we de stad Zadar. Ooit was deze eeuwenoude plaats de hoofdstad van Kroatië en de geschiedenis is dan ook overal rijk vertegenwoordigd. Zo ligt in Zadar het grootste Romeinse Forum van deze kant van de Adriatische Zee en vindt men hier prachtige kerken, zoals de negende eeuwse St. Donat, de St. Stošija uit de dertiende eeuw en de St. Krševan uit de twaalfde eeuw. Een wandeling over de Kalelarga, een prachtige brede straat, is een must, net als een bezoek aan het fantastische zee-orgel, een miraculeus stukje architectuur aan de haven. Naast een culturele trekpleister, is Zadar ook een uitvalshaven voor natuurliefhebbers. De stad wordt ook wel ‘de poort naar de Nationale parken' genoemd. Op minder dan een dag reizen bevinden zich maar liefst vijf Nationale Parken. Bezoek de kloven en kliffen van Paklenica, de watervallen van Krka, de meren van Plitvice, het beschermde berglandschap van Noord Velebit Nationaal Park en de uitgestrekte bossen op de Kornati eilandengroep.

Kosten deelname cursus € 400,-

Kosten accommodatie half pension € 354,- en voor vol pension € 454,-

Kosten accommodatie € 214,-

Voor meer informatie en/ of aanmeldingen zie www.unizd.hr