aantal vraagjes

• erna

Hoi,

Het is bijna zover, over 2,5 week gaan we voor het eerst naar istrie, porec. Nu heb ik al wat rond gekeken op het prikbord maar toch blijf ik met wat vragen zitten, kunnen jullie me helpen?

Is het echt noodzakelijk om waterschoenen mee te nemen, we zitten op camping beijela uvala?

Iemand enig idee waar de tenten van vacance soleil staan, dichtbij sanitair, drukke weg, dicht bij water, enz.?

Is het verstandig om alvast een overtocht te boeken naar venetie of zijn er genoeg plekken waar dit kan en betaalbaar is?

We zouden graag naar plitcvice meren willen, is dit in een dag te doen met eigen vervoer of beter georganiseerd gaan? En wat zijn hiervan ongeveer de kosten?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes erna

• Yvonne

Waterschoenen kan ik zeker aanraden. (denk aan zeeegels, scherpe rotsen enz.)

Plitvice meren op eigen gelegenheid en dan eventueel 1 nachtje slapen daar in de buurt, heb wel een goed adresje voor je als je wilt.

Overtochten boeken lijkt me niet nodig, het is nog niet zo druk.

Gr. Yvonne

• Dominique

Erna,

Waterschoenen is gemakkelijk omdat er dikwijls scherpe stenen liggen voordat je in het water kunt maar dit is niet overal echt noodzakelijk.

De camping ken ik niet.

Voor de overtocht naar Venetië moet je niet boeken er is plaats genoeg.

Naar de Plitcvice meren, vanuit Porec, is redelijk ver weg dus zul je 's morgens vroeg moeten vertrekken. Je kunt het best georganiseerd gaan.

Robert

• piet

Hoi, wij zijn afgelopen jaar op deze camping geweest. Waterschoenen is een must, zonder kom je de zee niet in. Veel gladde, puntige stenen, waterschoenen bieden dan toch bescherming.

Wij zijn ook met eigen vervoer naar Plitvice geweest, is ongeveer 4 rijden. Wij zijn er de laatste dagen van onze vakantie geweest en hebben daar 2 overnachtingen geboekt in Jezerce. Vanuit daar naar huis gereden. Ik zou zeker overnachten, op en neer rijden ( als snel ruim 8 uur autozitten) en daar de hele dag wandelen (best vermoeiend) is te veel van het goede. Wij zijn echt een hele dag in het park geweest en waren nog niet uitgekeken.

De tenten van Vacansoleil liggen niet aan het water, vorig jaar stonden ze aan de rand van de camping een eindje achter het zwembad en ik denk ongeveer 10 min wandelen van de zee.

Wij hebben er een erg leuke tijd gehad, ik wens jullie een fijne vakantie toe.

Groeten Brenda

• erna

Bedankt voor de reacties. Wij hebben er echt super veel zin in.

groetjes erna

• Papa Leone

Een aanrader om te gaan overnachten in de buurt van Plitvice is in Slunj.

Maximum 15 € per persoon.

Ivanka Stefanac

Rastoke 9

Slunj

Voor meer informatie kijken op

http://www.kroatisch-restaurant.jadran.be

Onder Kroatie en dan Slunj!

• W.Thielen

Hallo Erna,

Wij hebben een paar weken geleden bij de meren overnacht bij een Nederlandse mevrouw die daar een B&B heeft, in een woord GEWELDIG.

Het is vlak bij de meren en ze heeft vele tips en kan heerlijk boeiend vertellen

Haar dochter heeft in Ned een Mailadres. je kan bij haar terecht voor vragen

mirjanarapaic@hotmail.com

Veel plezier en een fijne vakantie

Wim en Inge

www.dracevac.nl

• Jo

Voor overnachten bij Jani tijdig bellen. Ik naam 14 dagen tevoren contact met Mirjana en er was geen plaats bij haar moeder de dagen dat wij er wilden zijn. Maar Jani heeft wel alternatieven achter de hand. Wij betaalden nu bij de buren € 25 per persoon met uitgebreid ontbijt (kaas, vlees, jam, honing én grote portie ei met spek) inbegrepen.

• W.Thielen

Hallo Jo,

We hebben Janni een dag voor we kwamen gebeld met de vraag of ze plek had en betaalde vele malen minder dan waar jij over praat. Ik probeer via deze weg zo min mogelijk over bedragen te praten want anders kan je verwachtingen scheppen bij andere mensen die je misschien niet waar kan maken.Ben er voorzichtig mee is mijn advies.Het kan voor de gasten en voor Janni niet prettig als wij over bedragen praten terwijl ze zelf misschien andere bedragen wil/ kan vragen.

Gr Inge Thielen

www.dracevac.nl

• Jo

Ik moet mijn vorige post corrigeren: we betaalden slechts € 20 per persoon, uitgebreid ontbijt inbegrepen. Het was een buur die Janni ons had aangeraden omdat ze zelf geen plaats had. Ook twee jaar terug had ze ons bij een (andere) buur geplaatst omdat het bij haar omwille van de rolstoel van mijn echtgenote wellicht te moeilijk zou geweest zijn. Omdat eens ter plaatse bleek dat het bij Janni net zo moeilijk was als bij de buur hadden we gedacht dit keer bij haar te verblijven. Maar dat kon dus niet omdat ze andere gasten had. De prijs die ik noem was dus die bij de buur (ruim te interpreteren, het was wel meerdere huizen verder). Ik zeg dus niets over de prijs bij Janni. Ik weet dat het de vorige keer bij haar goedkoper was dan waar we toen geslapen hebben. Maar ik vind: je betaalt de prijs die men vraagt of je zoekt een andere plaats. We hadden de prijzen toen trouwens gekregen van de andere dochter van Janni (Petra hier op de prikpagina).