Volgens de laatste berichten moet je een vignet kopen wil je naar of door Slovenië.
Het zou een vignet zijn welke 35 euro kost en een jaar geldig is.
Kan iemand mij hierover iets meer vertellen?
Dominique
Hoi iedereen,
Is het vignet enkel nodig voor autosnelwegen?
Want in mijn geval kan ik dan beter de gewone wegen nemen, daar ik enkel een stukje autosnelweg hoef te doen van de Oostenrijkse grens tot in Maribor, daarna moet ik toch via Ptuj richting Kroatie en dat is ook gewone weg.
Dus voor een dertigtal km (heen- en terug 60 km) 35 € betalen, daar neem ik dan graag gewone wegen voor.
Ik neem aan dat er nog wel mensen zijn die deze route volgen en zich deze vraag stellen.
Bart
Vanaf 1 juli dit jaar voert Slovenië een vignet in voor het gebruik van hun autosnelwegen en autowegen.
Het vignet komt er ter vervanging van de tol die je nu nog moet betalen op de verschillende stukken autosnelweg.
Het vignet kan men kopen (of beter zal men kunnen kopen) in de benzinestations in de buurlanden nabij de grens en hopelijk ook aan de grensposten.
De prijs zal 55 euro per jaar bedragen, en 35 euro voor een half jaar. De jaar-vignetten zullen echter pas tegen het einde van 2008 beschikbaar zijn en geldig zijn van 1 december tot 31 januari (dus 14 maand). De halfjaar vignetten zullen 6 maanden geldig zijn vanaf de dag van aankoop. Er zijn GEEN vignetten voor kortere periodes beschikbaar !
Motorfietsen betalen respectievelijk 27,50 en 17,50 euro.
Boetes voor het niet gebruiken van een vignet kosten 300 tot 800 euro.
zie ook deze kaart voor de wegen :
http://www.kroatie.org/fotos/kaartvignetslo.jpg
legende : www.kroatie.org/fotos/kaartslolegende.jpg
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?