juni kroatie

• Marieke

Dag allemaal,

ik ben van plan om half juni twee weken naar Kroatie te gaan. Daarom ben ik op zoek naar een leuke badplaats (in twee dagen te rijden, alleen) met leuke hotels/ pensions. Iemand leuke tips? Is het in veel hotels mogelijk een internetverbinding/ wifi te gebruiken? Wat kan ik verwachten wat betreft kosten voor diners? Is Kroatie voor een vrouw alleen een goede reisbestemming wat jullie betreft?

Alvast dank voor reacties,

groetjes, Marieke

• Britt-Marie

Hoi Marieke,

Ik ga al 6 jaar naar Kroatie, ook alleen geweest-was dat wel met een busreis- en er gebeurd geen vreemde dingen. Is een heel mooi vakantieland met erg vriendelijk bevolking. Wij gaan altijd naar Crikvenica, ligt ten zuiden van Istrie, 45 min. rijden van Rijeka. Is een vrij grote plaats met veel leuke restaurants en barretjes. Wel altijd wat te beleven. Is ook een perfecte uitvalbalbasis voor diverse excursies, bv naar Istrie, eiland Krk, NP Plitivicer, grotten van Postojna in Slovenie. Van Utrecht is het ong. 1300 km, dus goed te doen in 2 dagen, overnachten in Oostenrijk is dan wel verstandig. Prijzen in de restaurants waren voriges jaar redelijk, 12,5-15 euro heb je savonds een diner met drankjes bij. Als je een apartement neemt kan je natuurlijk soms zelf ook wat klaarmaken. Heel veel plezier met je Kroatie-vakantie!

Groetjes Britt

• Jo

Wifi is zeker niet algemeen verspreid. Enkel in Rijeka zou in de ganse stad wifi voorhanden zijn (van horen zeggen, deze week nog). Op camping Strasko (op Pag) is in het restaurant/pizzeria/bar ook gratis wifi (en je kan er een stacaravan huren). Op de camping in Istrië waar we vorige week waren kon je betalend internetten, € 3 voor 30 min. Maar enkel internet lezen en mail lezen/versturen. Géén bestanden meesturen of plaatsen op het net want je kon niet bij de PC, enkel toetsenbord en scherm. Toetsenborden gaven dan nog niet de karakters weer die er op stonden, vooral niet voor de leestekens.