Markt Italie ?

• MariaR

Wij zitten deze zomer in de buurt van Porec.

We vragen ons af of er vlak over de grens in Italie ergens leuke markten te bezoeken zijn.

Misschien in Trieste of Udine ?

Iemand tips ?

BvD

• peter

Realiseer je jezelf wel hoelang je bij de grens zou moeten wachten? Je moet immers vanuit Kroatie eerst nog een 35-tal kilometers door Slovenie heen, daarna kom je pas Italie binnen. En smiddags weer terug, moet wel een hele interessante markt zijn om dat er voor over te hebben.Toch veel succes toegewenst.

• Norbert

Zolang je maar niet op zaterdag gaat valt het nog wel mee. De meeste markten zijn op zondag, maar niet echt in de buurt van Triëste, althans, ik ken ze niet.

Ik weet dat op de eerste zondag van de maand er een markt in Asolo is (Veneto regio) en de laatste zondag van de maand kun je die vinden in Camisano (vlakbij Vicenza). Dit zijn dan meer antiek markten, vrij groot overigens, maar wel leuk om rond te lopen en zeker in de Veneto regio is het prachtig, want er staan legio oude landhuizen (15e en 16e eeuw), welke je ook nog eens kunt bezoeken.

Wanneer ze dit in de zomer gaan doen weet ik niet, maar denk dat de diverse toeristen bureaux je het wel kunnen vertellen. Gewoon even zoeken op Google en dan kan het niet missen.