Wie oh wie kan me helpen …
Met deze vertaling ….
Al diverse personen geprobeerd maar ze struikelen over de medische termen …
We komen al 11 jaar in Kroatie… maar erg genoeg spreken we de taal nog steeds niet … maar omdat afgelopen jaar onze Dochter zwanger was en iedereen daar meeleefde willen we toch wel erg graag laten weten wat er gebeurd is …. vooral omdat hun zoon naar een Kroaat vernoemd werd en wij nu niet eens kunnen uitleggen aan hem wat er aan de hand is …..
Danilo
Danilo is gezond geboren … na 4 weken kreeg hij een heel ernstig griep virus .. accuut werd hij in het ziekenhuis opgenomen …. met een hart stilstand … en hij ademde niet meer ….totale paniek dus …. bij de eerste hulp moest er direkt een beademingsbuis ingebracht worden …. dat ging fout ! er werd een beschadiging aangebracht in zijn luchtpijp …
Nog 4 x werd hij daarna geopereerd in de hoop het weer te herstellen …. maar nee dat lukte niet en Danilo werd veroordeeeld tot een Canule ( een pijpje in de luchtpijp ) voor de komende 2 jaar minimaal ….
5 Maanden heeft hij toen nog in het ziekenhuis gelegen … voor hij naar huis mocht ……
Helaas werd het ons door de medici in Holland afgeraden om hem mee te nemen naar Kroatie …. jullie verzorging in de ziekenhuizen zou niet zo goed zijn als bij ons :s
Maar volgend jaar zijn we er weer bij !
Groet Yvon , Marco en Danilo !
Wat zal ik blij zijn als iemand dit voor mij zou kunnen vertalen …….