meenemen ritalin

• carla

Hallo allemaal,

Onze zoon heeft ADHD en gebruikt hiervoor ritalin. Nu valt dit onder de opiaten en heb je een invoerverklaring hiervoor nodig. De ambassade geeft aan dat je dit bij de grens moet aangeven. Wie van jullie heeft ervaring hiermee???

Alvast bedankt voor iedere reactie.

groet Carla

• brigitta

Hoi carla,

Onze zoon heeft ook ADHD en gebruikt concerta en in het weekend ritalin.

Ik wist niet dat je daar een verklaring voor nodig had voor bij de grens.

Wij gaan nu dit jaar voor het eerst naar kroatie en ik ben ook eigenlijk benieuwd waar je die invoersverklaring moet gaan halen, ik had het nooit geweten sinds ik jou berichtje las……..anders had ik misschien een probleem bij de grens denk ik.

We wachten maar op een reactie…..

groet brigit

• tanja40

hoi

Wij zijn ook jaren in kroatie geweest en ook mijn zoon heeft adhd, en slikte hiervoor ritalin. Ik heb bij de apotheek een medicijnen paspoort gehaald, met daarop geschreven de medicijnen die mijn zoon toon slikte. dit was voldoende volgens de anwb. heb er nooit problemen mee gehad.

veel plezier in het mooie kroatie groetjes tanja

• Carla

Hoi Carla,

Alle info m.b.t. het meenemen van medicatie t.b.v. ADHD naar landen buiten het Schengengebied is op Internet te vinden:

http://www.balansdigitaal.nl/sitemanager.asp?artikel=446

• carla

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb bij de behandelend psychiater van mijn zoon een verklaring aangevraagd in het engels, hij zal deze dan van een stempel gaan voorzien. Ik vraag mij alleen af of ik wel bij de grens moet gaan aangeven, volgens mij zoek je dan juist de problemen op. Wat niet weet, wat niet deert…….?

groet Carla

• brigitta

Hoi carla,

Ik denk dat ik ook maar de behandelend psychiater ga bellen voor een verklaring dat zou wel handig zijn.

En zouden ze er naar vragen dan bij de grens of je medicijnen bij je heb?

Ik ga ook even die site bekijken die jij heb gestuurd.

Bedankt brigit

• brigitta

Hallo allemaal,

We hebben vandaag met de ambassade van kroatie gebeld en die vertelde dat je inderdaad een verklaring moet hebben.

Je mag maar het aantal meenemen voor de dagen dat je verblijft in kroatie en nog 30% extra meer niet.

Dus je moet een formulier van de behandelend psychiater hebben zodat ze kunnen aantonen dat hij dat gebruikt.

Succes en ik hoop dat ik jullie ermee heb geholpen en alvast prettige vakantie!!

• ellen

> En zouden ze er naar vragen dan bij de grens of je medicijnen bij je heb?

Is mij in al die jaren nog NOOOOOOOIT naar gevraagd.

(Ik zou zo'n medisch paspoort meenemen.)