In augustus met kinderen naar Istrie, krk, crez of ???

• Erna

Hallo Kroatie kenners.

Wij willen in augustus 3 weken met onze kinderen van 7,5 en 2 naar kroatie gaan.

Uit een eerder bericht heb ik gemerkt dat Istrie zeer druk is in die tijd. Nu zagen wij ook berichten over Krk en crez. Hoe is het daar?

Wij gaan met de caravan en houden erg van onze vrijheid, daarom willen wij niet reserveren. Meestal staan wij max een week op een camping en gaan dan weer verder. Wij zoeken het liever op wat kleinere campings dan die mega drukke campings. Als er maar water in de buurt is.

Wie heeft een tip voor een leuke vakantie in Kroatie?

groetjes, Erna

• Norbert

Istria is in augustus inderdaad druk, maar de laatste jaren zaten de campings absoluut niet vol en de verwachting is dat het dit jaar een redelijk rampjaar gaat worden oftewel zeker geen volle campings.

Op Cres en Losinj zul je nog wel plek vinden en in het uiterste geval is het gewoon even doorrijden naar het zuiden. Ik weet dat op de kustweg Rijeka - Zadar meer dan genoeg kleine campings liggen en die zijn nimmer vol. Iedere keer dat ik er in Juli en Aug langs rij dan zie ik nog meer dan genoeg lege plekken, dus ik zou de gok maar gewoon nemen.

Ik weet dat velen je willen melden dat je absoluut moet reserveren en tot een aantal jaren geleden moest dat ook, maar nadat men de prijzen exorbitant heeft lopen verhogen is het niet meer nodig.

Mocht je absoluut niets vinden dan kun je nog altijd naar Park Umag of naar Vrsar, daar was in Augustus vorig jaar vrij weinig te doen en dit jaar is het niet beter.

Het is momenteel Juni en het is doodstil in Porec, dat zegt genoeg.

• ellen

Wij gaan al jaren op de bonnefooi en hebben nog nooit een volle camping getroffen.

De foto's kan je zien op http://kooij.mijnalbums.nl/

Als je vragen hebt, mag je altijd mailen.

• Erna

het is al even geleden, maar ik wil toch nog reageren.

de foto's zeggen al heel veel, dus wij krijgen steeds meer zin om daar heen te gaan.

Hebben jullie ook ervaring met het eiland KRK of omgeving in augustus?

kan je altijd wel een plekje vinden voor een paar nachten of is het dan echt overvol in die periode? Wij lezen veel tegenstrijdige berichten.