Het lijkt wel alsof men in Porec er alles aan wil doen om de toeristen weg te krijgen. Dit jaar is men nog later begonnen met de bouwwerkzaamheden, waardoor het op de wegen naar Porec een nog grotere chaos zal gaan worden.
Voor wie naar Porec wil kan ik alleen maar de tip geven om op de Ypsilon NIET de afslag Porec/Pazin te nemen. De weg vanaf Buici tot aan Porec ligt er grotendeels uit en dat zal nog wel een tijdje duren. Het verkeer wordt nu via stoplichten over de resterende rijstrook geleid, dus dat behoeft geen uitleg hoe dat er op bv een zaterdag uit gaat zien.
Ook in het centrum is men leuk bezig. Zo ongeveer de belangrijkste rotonde in het dorp hebben ze net opengetrokken oftewel een enorme opstopping is het gevolg.
Voor wie naar Cres/Losinj wil…….vergeet Istria, rij gewoon via Rijeka en dan de kustweg.
De hele verbindingsweg van Pazin - Krsan ligt eruit en dat blijft waarschijnlijk nog een half jaar het geval. M.a.w. je komt alleen via kruip door/sluip door weggetjes nog aan de andere kant om naar Brestova te rijden.
Om het nog leuker te maken hebben ze ook op het eiland Krk de hoofdweg eruit gehaald, dus dat wordt op de zaterdagen groot feest. Het is nu al een grote ellende en uren vertraging, maar dat zal op de drukke dagen nog erger worden.
Op het eiland Losinj is men nog steeds bezig met de weg en rondom Nerezine is het ook chaos, zal ook deze zomer niet gereed komen.
Op de weg Rijeka - Zagreb moet men ook rekening houden met veel vertraging, daar ook op dit stuk het verkeer te maken zal krijgen met bouw activiteiten.
Soms vraag ik me af wat de Kroaten nog meer kunnen verzinnen om het de toeristen nog minder naar de zin te maken.
De hele winter de tijd om alles op tijd af te hebben en wederom beginnen ze wanneer het zomer seizoen voor de deur staat.
Rare jongens die Kroaten.