Net terug en reeds terug geboekt...

• Els

We zijn van maandag terug van 2 weken Cres, Punta Kriza en KRK.

Prachtige vakantie gehad, een dag of 10 op camping Baldarin geweest,

wat een rust, wat een natuur…

Het weer mocht wel wat beter zijn, hebben maar een dag of 3 zon gezien voor de rest wolken, regen, onweer en niet heel erg warm. Die tijd hebben we gebruikt om het eiland te verkennen met onze Vespa.Was ik blij dat we die bij hadden.

Alles is zo ver afgelegen maar dat maakt dat het ook weer zo rustig is op deze prachtige FKK camping. In juli-augustus moet het er niet te doen zijn van de drukte en de Italianen. De camping is NIET geschikt voor kinderen, hierover hadden de mensen die er nu wel waren met kinderen zich wat beter moeten informeren. Of lag het aan de kinderen, ze weende, tierden… bijna heel de dag, dit verstoorde meermaals de rust op de camping.

De laatste 3 dagen zijn we verder getrokken naar KRK stad, voetbal-voetbal-voetbal. Het was fijn om toch eens terug onder de mensen te komen en te genieten van het Kroatisch toeristisch gebeuren en het uitgnagsleven. We sliepen hier in een appartement ANA. Opvallend is dat alles heel erg netjes is en de mensen daar erg hun best doen om het de toeristen naar hun zin te maken. Het was niet erg duur, 35€ per nacht voor 2 personen.

De heenrit deden we met onze VW T4, de terugrit met de autozug vanaf Villach tot in Dusseldorf, zalig, geen stress, 1000km uitgespaart en 266€ armer maar zeker de moeite waard.

Gisteren dan maar een mooie plaats op de camping geboekt voor volgend jaar want ik mis Kroatie nu al. Was het maar niet zo ver rijden…

• Jo

Is de camping geschikt voor rolstoelgebruikers?

• Guy

Men zegt: eens Kroatië,altijd Kroatië.In veel gevallen klopt dat ook.

• Hetty

Ja en dat zeggen wij ook:eens Croatie dan altijd maar..

Maar ik hoor wel hetzelfde van Italie…….?

En vooral van Frankrijk….

Wat heeft Croatie dan voor op die landen?

Wat zijn dan de verschillen behalve de eilanden?Daar ben ik erg benieuwd na.

Gr.Hetty

• Guy

Ieder zal zo zijn reden hebben.Ik kan dat alleen maar beweren door de vele voorbeelden die ik ken.Zo heb ik ook eens 2 collega's overgehaald om Spanje,waar ze al jaren lang heengingen,vaarwel te zeggen,en naar Hr. te gaan.

Raad het maar: ze zijn er niet meer weg te branden.Een arts,fervent Spanjeganger,is vorig jaar met zijn familie op mijn stekje gaan zitten: ze hadden nog nooit zo'n mooie vakantie gehad!..Zo kan ik nog even doorgaan.

• Hetty

Ja ,het kan best zo zijn..

En ik geloof ook wel als je zowel in spanje,Italie,Frankrijk en Kroatie ben geweest.

Dat je dan pas het verschil weet.

En natuurlijk aan je zelf..want wat verwacht je zelf van een vakantie..

En wat is jouw speciale plek dan wel?Als je die hier neer zet….ga ik daar even kijken..Want over een aantal weken is het weer zover..

• Els

Ik weet niet of je kroatie kent maar het is nogal rotsig, stenen, niet altijd effen betonnen wegen, zeker niet op de camping… Je zal zeker hulp nodig hebben om je te duwen… alle is ook zeer ver afgelegen, het dichtsbijzijnde dorp Osor is 15 km rijden over een zeer smalle weg…

• Jo

We kennen Kroatië. We hebben al een paar campings achter de rug waar de toegankelijkheid héél goed was. Enkel dit jaar op Kazela viel het een beetje tegen. Toilet en douche waren toegankelijk, de wasbakken om de vaat te doen niet. Wegen waren geasfalteerd ov verhard, dus ook daar geen probleem. Het zal dus waarschijnlijk niet deze camping worden. Is trouwens niet voor mezelf dat ik de vraag stel maar voor m'n echtgenote. Trouwens, er gaan twee rolstoelen mee: de gewone en de elektrische. Op de camping is de elektrische handig zodat mijn echtgenote zelfstandig ergens heen kan, de gewone is handiger op restaurant en zo. Daarmee is één of enkele trappen ook geen probleem maar dan heeft ze inderdaad hulp nodig.

• Achten Ghislain

Als je het mij vraagt,Kroatie is 1/3 duurder dan Spanje.

Ik ben reeds vele malen in Kroatie geweest,de laatste jaren ben ik naar Spanje getrokken.

Ik ben teruggekomen uit Spanje op 18/06,verbleef 14 dagen in de buurt van Valencia.

Wij waren met 4 personen.

De vlucht Charleroi-Valencia en terug voor deze 4 personen kostte 270 Euro,een huurwagen Citroen berlingo 260 Euro,een vakantiechalet 5 personen op camping Playa Tropicana(Alcossebre) voor 14 dagen voor de prijs van 606 Euro via holidaycheques.

Algemeen totaal : 1136 Euro.of 284 per persoon.

Degene die mij aan diezelfde prijs een vakantie kan aanbieden…..wel ga aan de slag.

• Guy

Er zijn zaken die voor veel mensen belangrijker zijn dan geld en dat telt ook mee.