Net terug en reeds terug geboekt...

• Achten Ghislain

Laat ik het zo stellen,ik was de eerste keer in Croatie(ex-Yougoslavie) in 1973.

Nadien nog een 10tal keren teruggeweest op al die jaren,laatste keer in 2006.

Wel,op dit moment is Croatie teveel geld voor wat het waard is.

Andere landen hebben ook hun bezienswaardigheden en natuurschoon.

Spanje heeft ook prachige stranden,wereldberoemde steden,een groot verleden.

Als jij het vindt dat je zuurverdiende centen terechtkomen in Croatie,dan is dat jou keus.

Ik voor mijn part houd het voorlopig bekeken in Croatie,er zijn nog meerdere mensen die mijn gedacht delen.

• ellen

Tja, als je de landsnaam al niet eens goed kunt typen, zal je interesse in het land ook niet zo groot zijn…. ;-)

• Achten Ghislain

Och arme,een C waar het een K moest zijn.

Vindt jezelf ook dat dit een flauw antwoord is op mijn stellingname in verband met een vakantie doorbrengen in K(C)roatie.

• ellen

Heb je de dikke knipoog niet gezien?!?!?! ;-)

• Guy

Mijn speciale plek is Posedarje(Porgradina).Daar heb ik in die 30 jaar dat ik in Hr. kom(nog iets langer dus dan Ghislain)een band opgebouwd met vele familie's en ben er ook peetoom van een jongen geworden.

Ik ben er gewoon kind aan huis.Ook onder de oorlog ben ik er ieder jaar geweest.Inderdaad,om aan het strand te liggen en mooie steden te bezoeken moet je niet speciaal in Kroatië zijn.Wat ik al zei:ieder heeft zo zijn eigen reden en als je alleen maar gaat voor strand en mooie steden kan ik mij best voorstellen dat die gaat waar het goedkoper is.

Hetty,ik mail je een paar foto's van mijn stekje.

• Hanna

Zo gaan wij over 3 weken voor het eerst naar Kroatie,na jaren Oostenrijk ik ben helemaal weg van dat land ,de bergen,schoon land vriendelijke mensen zodra we de eerste bergen zien dan heb ik helemaal vakantie we hoeven niet eens heel warm weer,liever geen regen natuurlijk,maar als je maar buiten kunt zitten.

ik maak me nu al zenuwachtig voor het nieuwe. we weten natuurlijk niet wat we moeten verwachten we gaan naar Zaton over de camping heb ik al veel gelezen dus de camping zit wel goed,maar als ik soms hier op dit forum lees over jakkerende Kroaten de strenge Slovenen het vreemde geld het chagreinige personeel op de camping heel spannend allemaal maar heb er wel zin in en wie weet zeggen wij ook wel volgend jaar weer(moet de dieselprijs wel zakken) maar we gaan nog wel terugweg nog 4 dagen naar de Ossiachersee Villacherkirchtag meemaken.ik laat zeker weten hoe het is geweest en wat wij er van vonden.

• henk_lo

Niet om olie op het vuur te gooien, juist niet want ik wil graag goede raad en advies, moet ik toch zeggen dat met name een zeil-/kustcruise-vakantie in Kroatie mij zeer tegenvalt qua prijs.

Voorbeeld: voor a.s. september heb ik met vrienden een Middellandse Zee Cruise geboekt (onze 10e cruise), met Costa Cruises, vanaf Barcelona voor 7 nachten. De prijs voor een 2-persoonshut (17 m2, voorzien van alle luxe en service) was € 536,33 p.p., cruise-only. Nu ben ik eveneens voor volgend jaar voor mijn gezin ( 5 personen) een zeil-/kustcruise aan het zoeken, bijv. Kroatie. Maar, wie schets mijn ZEER grote verbazing om te konstateren dat zo’n cruise (met een hut met eigen sanitair en airco)vanaf bijv. Dubrovnik of Trogir rond dezelfde tijd €698 resp. € 879 kost. Reken dan ook een vliegretourtje Barcelona van € 200 of een retourtje Dubrovnik van € 400 erbij, dan wordt het verschil nog groter, tot wel 75% , dus bijna twee keer zo duur. Voor zo'n prijs kun je ook 7-10 dagen in de Caribbean gaan cruisen, incl. vlucht naar Miami. “En zo’n zeilscheepje is toch niet te vergelijken met een varend ‘paleis’ van 4/5 sterren, met alle luxe, fantastische show’s, exclusief/uitgebreid eten, vele bars met artiesten (soms van wereldfaam)”, vertelde mij een medewerker van een cruise-reisburo. Kroatie is dus (erg) duur, zoals sommige hier meldden, klopt wat dat betreft toch wel. Als er adviezen zijn om deze Kroatische zeil-kustcruises te boeken (bijv. in buitenland boeken o.i.d.), …gaarne verneem ik dat dan. Uiteraard iedereen wel een HELE goede, fijne vakantie toegewenst.

Henk_Lo.

• Guy

Toch even een verbetering:ik kom er al vanaf 1968 en dat is dus dit jaar 40 jaar.