Tips Pula (fazana), route & tol, eten, omgeving, camping Bi Village

• Annoeska

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar camping Bi Village in Fazana (pula)

Ik zou graag wat tips willen over de omgeving:

Hebben jullie bijvoorbeeld aanraders voor restaurantjes, uitstapjes of over de camping, alles is welkom.

Weet iemand ook wat het kost om vanaf Pula met de boot naar Venetie te gaan?

Ook weet ik niet welke route nu het beste is, qua tijd en tolkosten. Wij rijden op gas en volgens mij mag je niet elke tunnel dan in. Heeft iemand dus ook tips over de route en toltarieven. Ik vind het erg lastig om in te schatten wat we voor de totale reis betalen aan tol. Ik had een routebeschrijving gekregen van japaned gekregen maar daar staat dat we er 15:30hh over doen en dat de tol ongeveer 200 euro zal gaan kosten. Via routenet duurt het maar zo'n 11 uur. Behoorlijk verschil dus.

We gaan vrijdag 4 juli na de avondspits rijden en het is de bedoeling dat we de hele nacht doorrijden zodat we hopelijk vroeg in de ochtend bij de kroatische grens zijn.

Hebben jullie tips??

Zijn er mensen die ook naar camping Bi Village gaan in de periode van 5/7-19/7.

Wij gaan met de kids (meid van 7 en een jongen van 4)

• Tes

Een paar jaar terug reden wij ook op gas en de ervaring leerde dat het nodig is om zelf een koppelstuk mee te nemen. In Duitsland en Oostenrijk betaal je een borg aan de pomp en dan kan je ‘m even lenen. Maar in Kroatie moet je ’m gewoon zelf bij je hebben want anders houdt het gewoon op. Dus mijn tip neem zelf zo'n koppelstuk mee.

• JaPa :o)

Annoeska,

Onderstaand zijn de aan u door mij toegestuurde gegevens betreffende de route.

van NL 6931 Westervoort naar HR 52100 Pula

Voertuig: Auto gemiddeld; Optimalisatie: 90% qua tijd

Duur: 15:33 h; Traject: 1292,5 km; Kosten: EUR 323,14 (Dit zijn de afschrijvingskosten van € 0,25 p/km. per enkele reis)

Brandstofverbruik: 91,5 l; gemiddelde 7,1 l/100 km; Brandstofkosten: EUR 118,94

In de duur van de toegestuurde route, is 6 x 30 minuten opgenomen voor een pause, dat is dus 3 uur totaal. Ook heb ik nergens aangegeven dat de tolkosten € 200,00 zullen bedragen.

Als ik vanaf 1 juli a.s van Nijmegen naar het eiland Krk zou rijden, ben ik totaal incl. Tol en vignetten € 87,90 kwijt voor de heen -en de terugreis.

Dus Annoeska, ik zou graag na jullie vakantie willen weten hoelang jullie er daadwerkelijk over hebben gereden!

Een fijne en veilige vakantie toegewenst door:

JaPa.

• peter

Het enigste obstakel met gas is de treinverbinding bij de Tauertunnel in Oostenrijk.

Daar mag je met je auto niet op de trein met een gasinstallatie. Maar verder kan je gewoon door alle tunnels rijden, ook de tauertunnel dus.

En let op dat in Oostenrijk het geen zin heeft om gas te tanken, het is vaak net zo duur als benzine. Gas in Kroatie wordt aangegeven met een bord “Plin”en de prijs is redelijk laag, vergelijkbaar met Nederland.

• Jo

Restaurant Plavi op het dorpsplein van Fazana is niet slecht. En ook het kleine restaurant op BiVillage is redelijk. Het grote ook, maar het kleine vind ik iets beter.

• m@ms van 2 meiden('99+'05)

Hoi Annoeska …

Wat grappig , wij gaan ook naar Bi Village en ook voor de 1e keer …

Jammer genoeg komen wij aan aan als jullie naar huis gaan …

Wens je heel veel plezier iig

• Rene Mohlmann

Ik ga voor het eerst op vakantie naar fazana op vakantie in kroatie wat moet ik weten als leek in dit land gaarne uw reactie.Groetjes Rene