Zeilcruise

• Annemarie

Hallo allemaal,

Graag wil ik met mijn vriend een zeilcruise van 7 dagen maken langs de Kroatische eilanden. Graag opstappen in Split/ Trogir en in ieder geval varen tot aan Dubrovnik, periode begin augustus 2008.

Wie heeft goede tips? Goede ervaringen met reisorganisaties? Op hoeveel moet ik ongeveer rekenen qua kosten?

Alvast bedankt voor al jullie tips!

Groetjes Annemarie

• henk_lo

Hoi, dit stukje schreef ik laatst in een andere thread.

Niet om olie op het vuur te gooien, juist niet want ik wil graag goede raad en advies, moet ik toch zeggen dat met name een zeil-/kustcruise-vakantie in Kroatie mij zeer tegenvalt qua prijs.

Voorbeeld: voor a.s. september heb ik met vrienden een Middellandse Zee Cruise geboekt (onze 10e cruise), met Costa Cruises, vanaf Barcelona voor 7 nachten. De prijs voor een 2-persoonshut (17 m2, voorzien van alle luxe en service) was € 536,33 p.p., cruise-only. Nu ben ik eveneens voor volgend jaar voor mijn gezin ( 5 personen) een zeil-/kustcruise aan het zoeken, bijv. Kroatie. Maar, wie schets mijn ZEER grote verbazing om te konstateren dat zo’n cruise (met een hut met eigen sanitair en airco)vanaf bijv. Dubrovnik of Trogir rond dezelfde tijd €698 resp. € 879 kost. Reken dan ook een vliegretourtje Barcelona van € 200 of een retourtje Dubrovnik van € 400 erbij, dan wordt het verschil nog groter, tot wel 75% , dus bijna twee keer zo duur. Voor zo'n prijs kun je ook 7-10 dagen in de Caribbean gaan cruisen, incl. vlucht naar Miami. “En zo’n zeilscheepje is toch niet te vergelijken met een varend ‘paleis’ van 4/5 sterren, met alle luxe, fantastische show’s, exclusief/uitgebreid eten, vele bars met artiesten (soms van wereldfaam)”, vertelde mij een medewerker van een cruise-reisburo. Kroatie is dus (erg) duur, zoals sommige hier meldden, klopt wat dat betreft toch wel. Als er adviezen zijn om deze Kroatische zeil-kustcruises te boeken (bijv. in buitenland boeken o.i.d.), …gaarne verneem ik dat dan. Uiteraard iedereen wel een HELE goede, fijne vakantie toegewenst.

Henk_Lo.