Overnachten langs de snelweg

• tewe

Hallo,

Onderweg richting kroatië overnachten wij meestal bij een autohof lang de duitse autobaan. Dit jaar willen wij ook overnachten, maar dan langs de kroatische snelweg vlak voor Split, bijvoorbeeld bij een benzinestation. Mag dit, kan dit of heeft iemand hier enige ervaring mee.

Wij willen namelijk zondag 's morgens vroeg overvaren van Split naar Hvar.

groeten, Willy

• Guy

Probeer eens een mailtje naar kimco@pandora.be Hij is heel bekend met die streek.

• Norbert

Ik weet dat men vorig jaar reeds begonnen is met de bouw van enkele hotels langs de snelweg, als ik me goed herinner in de buurt van Zadar.

Voor de rest zul je niet veel vinden, ik heb me er ook over verwonderd, daar de boot uit Korcula in de avond aankomt en niemand dan nog zin heeft om even een paar uur naar het noorden te gaan rijden, op zoek naar een hotel of appartement.

• tewe

Hallo

Nog even een aanvulling op mijn vraag…..Wij zijn met de caravan en wij willen ook graag in de caravan slapen.

Bij een autohof staan wij ook gewoon op de parkeerplaats met onze auto en caravan. Soms moet je hier wel wat betalen maar niet altijd.

Zo kunnen wij zo laat als wij willen aankomen en zo vroeg als we willen weer verder gaan.

Willy

• ineke

Wij hebben een paar jaar geleden in de auto overnacht….we rijden altijd 's nachts, maar op een gegeven moment,tegen de ochtend, sloeg de vermoeidheid toe, en hebben we een parkeerplaats opgezocht…Toen we de volgende ochtend wakker werden, wisten we niet wat we zagen….Overal lagen mensen langs de weg….gewikkeld in slaapzakken,badhanddoeken, dekbedden…….Polen, Tsjechen,Duitsers…alles lag door elkaar. Dus volgens mij kan het zeker in een caravan!!!!!

• tewe

Hallo Ineke

Was die overnachting van jullie ook langs die nieuwe snelweg?

Weet je ook of er vlak voor Split ook een benzinestation/parkeerplaats is waar dit kan?

Groetjes Willy

• ineke

Hoi,

Nee, dit was ergens tussen de tunnels Mala Kapela en Sveti Rok……volgens mij.

Volgens mij worden alle tankstations en parkeerplaatsen gebruikt om te slapen, maar hoe verder naar het zuiden,des te rustiger zal het denk ik worden….

Overigens hebben wij zelf ooit, maar dat is al heel lang geleden, geslapen op de parkeerplaats bij de haven in Split…(we misten toen de laatste boot naar Hvar, dat was denk ik in 1985, en toen niet erg prettig,omdat het erg stil was, en er veel “ongure”types rondliepen).

• Carla

Officieel is overnachten in de auto, alsook vrijkamperen, langs de wegen in Kroatië verboden. E.e.a. ook met het oog op je eigen veiligheid.

• Anne

Op deze site http://users.pandora.be/leo.huybrechts/kr-coast.htm vind je campings langs de snelweg.

Wij hebben tot nu toe op deze manier leuke campings onderweg kunnen vinden.

Het kost je wel iets, maar een lekkere douche, eventueel een zwembad, hapje eten en een veilig gevoel is ook iets waard.

Neem je een andere route dan kun je hier http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp.htm zoeken.

Alvast een veilige reis en een fijne vakantie !

• tewe

Ik wil jullie allemaal even bedanken voor de reacties,tips en adviezen.

Bedankt!!!!

Willy