tips voor onze vakantie umag

• sabrina

Hallo allemaal,

Wij (mijn man en dochter) vertrekken dit jaar voor het eerst met de auto naar kroatie! We verblijven in het plaatsje umag.

Ik heb eigenlijk een hoop vragen en hoop dan ook dat iemand ons kan/wil helpen..

Bijvoorbeeld:

Hoe kunnen wij het beste rijden? onze tom tom..(ja erg!) gaat maar tot trieste..daarna zullen we het met de kaart moeten doen wat ons niet goed afgaat hahah….hoe staat het allemaal aangegeven in kroatie?

zijn er leuke plaatsen in de omgeving die absoluut de moeite waard zijn om te bezoeken?

We willen de reis niet in 1x doen..we willen dus ergens overnachten na ongeveer 6 a 8 uur rijden…misschien hebben jullie hier ook tips voor?

alvast bedankt!

groetjes fam timmermans

• Norbert

Nabij Triëste kun je twee dingen doen.

1. Gewoon alle andere toeristen achterna rijden en dan kom je vanzelf in Kroatië uit.

2. Volg eerst de borden ‘Capodistria’ (Koper) en eenmaal in Slovenië volg je de borden PULA en dan kom je vanzelf bij de grens met Kroatië.

Eenmaal in Kroatië is het vrij eenvoudig, er zijn maar twee wegen welke noord-zuid lopen. De eerste is de kustweg, loopt dus langs alle dorpjes, hotels en campings en de andere is de Ypsilon, een veredelde B-weg, welke doorgaat als snelweg, maar dat absoluut niet is.

Wanneer je naar Umag moet volg je, na de grens, de borden Umag en je komt er vanzelf. Eenmaal in Umag staat alles netjes aangegeven, je kunt alleen links (zuid) of rechts (noord) en vrijwel alle hotels van Istraturist liggen noord van Umag, kan dus niet missen.

• sabrina

Hoi Norbert,

Allereerst bedankt voor je uitgebreide mailtje! zo te horen staat alles goed aangegeven en kan er niet veel mis gaan..:)

nog een vraagje….moet je perse door slovenie heen, om in kroatie te komen? of is er nog een weg die net de grens vermijd?

alvast bedankt!

• Norbert

Tenzij je de auto op een boot wilt zetten of vleugeltjes wilt monteren………….slechts in die gevallen kun je Slovenië vermijden.

Het is wel mogelijk om de nieuwe belasting van 35 euro te vermijden, maar dan moet je wel de weg kennen en als dat niet het geval is dan zou ik er maar niet aan beginnen, dus simpelweg die 35 euro ophoesten dus.

• ellen

Slovenie heeft ongeveer 46 km kust. En dat ligt tussen Italie en Kroatie (Istrie) in.