Beste mensen,
In augustus ga ik weer op vakantie naar Kroatië. Nu ga ik wat zuidelijker. We vliegen eerst naar Split, waar we drie dagen doorbrengen. Voor het tweede deel van de vakantie hebben we een hotel in Neum geboekt. Neum is het stukje Bosnië-Herzegovina-aan-zee dat het gebied rondom Dubrovnik van de rest van Kroatië scheidt. Terug vliegen doen we vanaf het vliegveld van Dubrovnik.
Nu heb ik enkele vragen over het reizen. Ik heb gelezen dat het openbaar vervoer in Dalmatië bestaat uit (goede) busverbindingen. Gaat er een rechtstreekse bus van Split naar Neum, en/of maakt de bus van Split naar Dubrovnik een tussenstop in Neum, waarbij het mogelijk is om uit te stappen? Kost het passeren van de douane veel tijd? Is het mogelijk om in de drie dagen die we in Split zijn de buskaartjes te reserveren? Of kan dat ook vanuit Nederland?
Vanuit Neum willen we natuurlijk Dubrovnik bezoeken, zo'n 62 km daarvandaan. Weet iemand waar ik de dienstregeling van de bussen tussen Neum en Dubrovnik kan vinden? En hoe het hier zit met het passeren van de grens?
Ik hoop dat er iemand antwoord weet op deze vragen, of weet waar ik meer informatie kan vinden.
Alvast bedankt,
Erwin Jansen