Veiligheid

• MrMarre

Binnen twee dagen gaan we kroatie verkennen per auto en tent op eigen houtje.

We hebben de reis redelijk voorbereid met gidsen en daar wordt toch gewezen op de aanwezigheid van landmijnen. Nu dacht ik wel zoiets van ‘jaja, da zal wel duidelijk opvallen’ en was vrij gerust totdat ik het verhaal van een nederlander Tesse las die op het eiland Vis een been is verloren door een landmijn. Dat is nochtans een vrij toeristisch gebied en er was niks aangegeven.

Nu maak ik mij plots toch zorgen..kan iemand me wat gerust stellen?

en bijkomende vraag, als we van hieruit nr kroatie rijden wat zijn dan de totale tolkosten van een enkele reis? van de vignetten in oostenrijk en slovenie weet ik al, maar welke betalende tunnels kom je nog zo tegen?

alvast bedankt voor de antwoorden.

• ineke

Hoi,

Zolang jij gewoon de reguliere paden loopt…dus niet de bush intrekt, goed let op eventuele borden zal je niets gebeuren hoor!!!! Veel plezier,wij wachten nog een week of 2

• Mark

Zijn maar een aantal gebieden waar ze kunnen liggen (Krajina Knin e.o., voormalig militair terrein zoals Vis). Staat oevr het algemeen aangegeven in betreffende gebieden. En inderdaad op paden blijven.

• Marko

Voor situatie mijnen zie:

http://www.hcr.hr/en/aktualnostCijela.asp?ID=97

item: “mine situation”

Aan dit overzicht dienen de eilanden Vis en Lastovo te worden toegevoegd.

Mocht je in genoemde gebieden komen, inderdaad altijd op de paden blijven en waarschuwingen nooit negeren!

Marko