eiland hoppen met auto

• Annemarie

Hallo!

Via de zoekfunctie al op zoek geweest naar antwoorden op mijn vragen maar helaas nog niet gevonden.

Ik wil in augustus met de auto gaan eiland hoppen in kroatie. De volgende eilanden staan op mijn lijstje:

-peljesac

-hvar

-korcula

-brac

-vis

In welke volgorde kan ik het beste hoppen ivm veerboot aansluitingen (mocht het goed te combineren zijn willen we eindigen met een weekje italie, dus liefst eindigen op hvar)?

Hoe vaak varen de veerboten van de eilanden? En wat kost het ongeveer voor een auto en twee personen (kan op veerboot site geen tarieven vinden)?

Welke campings zijn aanraders?

• Lipik

Met Peljesac zit je al goed, dat is een schiereiland en daar kan je dus zonder schip naartoe.

Korcula ligt juist tegenover Peljesac. Tussen deze 2 zijn er nogal wat overzetmogelijkheden, dat zit ook goed.

Verder zal het even puzzelen worden, maar hier heb je de meeste ferry-uren bij elkaar :

http://www.kroatie.org/kroatie.php?h=algemeen&o=ferryboten

Hoe vaak ze varen : zoals je op die pagina kan zien wordt er naar sommige eilanden zeer frequent gevaren (één ferry per uur en meer), maar andere eilanden slechts enkele malen per dag.

Prijzen hier : http://www.jadrolinija.hr/default.aspx?dpid=1338

Campings : heb ik geen ervaring mee.

Goede reis.

• Norbert

Wanneer je even op de volgende link kijkt kun je daar de tijden en de prijzen vinden.

http://www.croatian-adriatic.eu/dalmatia/ferry-boats-central-dalmatia.html#9

Overigens, het is niet alleen Jadrolinija die in het zuiden vaart, mediteranska is nog zo'n maatschappij en ik geloof dat er zelfs nog een derde is.

• maarten

Op het eiland Hvar is camping Mlaska een van de enigeste campings met een prachtig zandstrand. Er is verders een restaurant en een kleine campingwinkel.Deze camping heeft ook een internetsite www.mlaska.com.

Vanaf het vaste land vaart zeer regelmatig een veerboot van Drvnik naar Sucuraj in een 15 min. sta je aan de overkant vervolgens nog even 15 min. rijden en je bent bij de camping. Wij gingen hier twee jaar geleden regelmatig zwemmen.

Op eiland Korcula zou ik geen camping weten, hier zijn wij echter vorig jaar geweest in de plaats lumbarda. Hier heb je wel een geweldig zandstrand, maar of er in de buurt een camping is hebben wij niet op gelet.

Wij hebben al verschillende eilanden gehad en het oversteken met de veerboot gaat overal zeer gemakkelijk de aangegeven tijden kloppen altijd mocht het extreem druk zijn dan varen ze of sneller of zeten extra boten in.

Ga je van Korcula af rij dan over het vaste land terug naar Drvnik dan kom je langs de plaatsen Ston en Mali Ston, en nog verschillende andere geweldig mooie plaatsen. Je moet dan wel een klein stukje door Bosnie maar dit geeft geen problemen. Deze route is vele malen mooier dan met de boot naar Drvnik.

Veel plezier met voorbereiden

• Annemarie

Dank jullie wel voor jullie reacties!