vliegveld Rijeka dicht bij haven?

• gera

Hallo,

mijn ouders zitten 2 weken op het eiland Rab en misschien wil ik ze kort bezoeken. Ik begrijp dat het vliegveld van Rijeka op het eiland KrK ligt. In theorie zouden ze me met de boot op kunnen halen. Weet iemand of ik van het vliegveld makkelijk in de haven kom?

• Britt-Marie

Hoi Gera,

het vliegveld op Krk ligt dichtbij de ‘'doorgaande’' weg waar ook de streekbus rijd. De bus rijd van stad Krk richting vasteland en komt dan zo goed als langs het vliegveld. Maar dan ben je natuurlijk nog niet bij de kleine haven op Krk….Ik zou maar een taxi nemen van het vliegveld naar de haven. Is misschien hooguit een kwartiertje rijden. Een ander optie is om de streekbus richting het stadje Baska in het zuiden van Krk te nemen en dat je ouders je daar ophaal. Anders moeten ze helemaal om Krk heen varen. Succes!! Britt

• Lipik

De haven van Omisalj is slechts 7 kilometer van de luchthaven (taxi?), de oostkust van Krk ligt op amper 3 kilometer, dat zou je zelfs te voet kunnen doen. Of zoals Britt-Marie aangeeft, neem de bus tot Krk-stad of Baska in het zuiden van Krk. Dan ben je al een heel eind richting Rab.

Vergeet niet dat het van Rab tot Omisalj een 70-tal kilometer is over water en dat een boot meer verbruikt dan een auto… tenzij jullie zelf roeien natuurlijk ;-)

• ineke

En als je dan toch al in Baska bent, kun je ook de ferry nemen naar Lopar op Rab…….

• JaPa :o)

De ferry vertrekt schijnbaar niet meer in Baska, maar in Valbiska.

http://www.rab-croatia.com/travel_en.htm

JaPa.

• ineke

Hoi Jan,

Je hebt gelijk……da;s dit jaar voor het eerst, of niet???

• Britt-Marie

Met de kleine haven, bedoel ik de oude aankomsthaven van de ferry vanuit RIjeka, voordat de mooie brug in gebruik genomen werd. Die haven bij het plaatsje Voz ligt op plm 2 km van het vliegveld. Maar dat is dus aan de oostkust van Krk, bijna onder de brug naar het vasteland. Ik ben een keer met een boottocht vanuit Crikvenica naar stad Rab meegeweest. Wij waren zeker 4 uur onderweg-kwam geen einde aan, en moesten wij idd ook nog terug .Ben even nieuwsgierig: van waaruit ga je vliegen en met welk maatschappij? Britt