Plitvice - Postojna

• petra

Hoi,

ik wil graag weten wat de afstand in km en tijd is vanaf de Plitvice meren naar Postojna. Is het de moeite waard op de route terug naar NL om een tussenstop te maken bij de grotten van Postojna? Zo ja, hoeveel tijd moet ik daar dan ongeveer voor uittrekken?

En is er in de omgeving van de plitvice meren (behalve de meren) nog iets te bezichtigen / te doen? Niet verder dan 50 km.

Alvast bedankt!

Petra

• Lipik

Iets anders in de buurt van Plitvice : niet echt.

Postojna : ja is de moeite waard. 't is jaren geleden (1994), hoelang het duurt weet ik niet meer, maar toch alles bij elkaar enkele uren. Dikke trui of jas is aangeraden ! (of er eentje huren aan de ingang kan ook.)

reistijd Plitvice Postojna : 4 uur (240 km)

• Mirjana

Dat is niet helemaal waar. Er is in de buurt heel veel te zien, juist!!!!!!

Wat dacht je van de bron van de Zwarte rivier, Slunj met zijn authentieke molen's, markt in Cazin, Pljesevica met de uitzicht tot de zee(bij mooi weer). Rit rond de meren met de mountainbike rond de meren en ga zo maar door…

Een week is nog niet genoeg, laat staan 2-3dgn wat de meesten doen, helaas…

• maarten

aleen voor de Plitvice meren zou ik min. 2 dagen uittreken.Dan kun je mooi op je gemak de meren bekijken als er nog weinig toeristen zijn. ‘s Morgensvroeg als ze open gaan erin en rond 11.00 uur er weer uitgaan en ’s middags na 15.00 uur weer terug.Dan heb je namelijk bijna geen last van alle dagtoeristen. Boek wel een hotel op het park ( dan blijft je gekocht toegangsbewijs geldig voor de dagen die je hebt geboekt in het hotel). Maar je kunt ook bij een van de vele priveappartemten terecht.

Op de terugweg langs Postojna is zeer zeker de moeite waard, hier heb je echter niet een gehele dag voor nodig. Heb je de grotten gezien dan heb je ook het mooiste gezien.

Veel plezier.

• petra

Hoi Mirjana,

ik kon het me ook al niet voorstellen dat er verder niks moois / leuks in de omgeving is. Het is dat we niet langer vakantie hebben, dus kunnen we ook maar 3 dagen blijven anders had ik meer dagen overwogen.

Hoe ver is het van de meren naar Slunj?

Mvg,

Petra

• petra

Hoi Maarten,

wij zitten bij een b&b vlakbij. Weet je of dat je dagkaart wel geldig blijft als je tussen de middag het park verlaat en later in de middag weer terugkomt? Als je bij een b&b in de buurt zit en je wilt 2 dagen het park bezoeken, heb je dan ook een goedkopere kaart voor 2 dagen of moet je echt 2 losse kaarten kopen?

Mvg,

Petra

• Mirjana

Heb het net even naagevraagd er zijn alleen kaarten te koop voor een dag(110kuna) maar mijn moeder weet hoe je de volgende dag erin kan zonder nog een keer kaart te kopen. Ze weet ook precies alle mooie plekjes aan te wijzen in de buurt, dus geen zorgen jullie zitten goed. Vanavond gaan ze een kampvuur maken met de gasten want er is vanavond iets afgekoeld in vergelijking met afgelopen dagen.

• maarten

Petra het is voor ons alweer 3 jaar geleden dat wij er zijn geweest, maar een dagkaart blijft de gehele dag geldig. En of een b&b ook het zelfde systeem hanteerd als de hotels op het park zou ik niet durven te zeggen hiervoor zul je zelf even moeten informeren.

Groetjes Maarten.